Hlavní obsah

Test Citroënu C3 Picasso: originalita i dostatek prostoru

Novinky, Martin Žemlička

Originálně vypadající, prostorné, komfortní. To jsou tři hlavní přednosti Citroënu C3 Picasso. Druhá strana mince: dle předpokladů je toto auto řidičsky nepříliš zajímavé - řízení je odtažité, podvozek se v rychleji projetých zatáčkách houpe a převodovka nepatří k nejpřesnějším. Ale u rodinného auta lze možná nad těmito nedostatky přivřít oči.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Citroën C3 Picasso

Článek

Stačí jediný pohled a vidíte, že vnější design vozu je hodně netradiční. Zakulacené partie vypadají neotřele a jsou navrženy tak, že se většině lidí budou líbit. Na Slovensku vyráběné C3 Picasso působí jako typický rodinný vůz, nikde nenajdete ani náznak ostrých křivek či agresivity. Bohaté je i prosklení, díky velkému přednímu sklu je z vozu velmi dobře vidět vpřed.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Citroën C3 Picasso

Praktické a prostorné

Prostornost i praktičnost vozu jsou vyřešeny dobře – sedadla jsou pohodlná, uvnitř je dostatek místa. Kufr má dvojité dno a zadní sedačky jsou posouvat o 15 centimetrů. Při sklopení zadních sedaček vznikne rovná plocha a základní, vcelku skromný objem 385 litrů vzroste na 1506 litrů. Vzhledem k výšce vozu je dostatek místa i pro hlavy vysokých pasažérů, vzadu se díky polohovatelnosti sedadla usadí i dva vyšší jedinci.

Uvnitř je i dostatek místa na drobnosti, pracoviště řidiče s centrálně umístěným, velkým digitálním rychloměrem (a podstatně menším otáčkoměrem) je přehledné a dobře viditelné nejenom pro řidiče. Škoda jen horší čitelnosti, pokud na horní, červeně podsvícený displej palubního počítače svítí slunce. Středová konzola svými velkými rozměry omezuje pravé koleno řidiče.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Citroën C3 Picasso

Špatné řazení

Podvozek je naladěn pro komfortní jízdu, dobře tlumí nerovnosti a i na rozbitých silnicích poskytuje pohodlí. Má to druhou stranu mince: rychlé průjezdy tohle rodinné auto nemá rádo a „odmění“ je většími náklony karoserie. Brzdy jsou na všech kolech kotoučové a brzdí ostře, dávkovatelnost jejich účinku je ovšem horší.

Manuální pětistupňová převodovka má dlouhé dráhy řazení a její chod je celkově hodně „gumový“. K silným stránkám vozu nepatří ani přeposilované řízení, které se sice hodí při manévrování ve městě, při vyšších rychlostech ale chybí byť i minimum informací od předních kol.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Citroën C3 Picasso

V nabídce jenom jeden turbodiesel

Testovaný turbodiesel s výkonem 90 koní je jediným vznětovým motorem v nabídce, což je škoda, protože na zahraničních trzích nabízí francouzský výrobce i silnější turbodiesel s výkonem 110 koní.

Námi testovaná přeplňovaná šestnáctistovka má solidní zátah od spodních otáček, ve vyšších rychlostech a při plném zatížení vozu ji ale brzy dochází dech. Spotřeba se dá mimo město udržet kolem pěti litrů nafty.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Citroën C3 Picasso

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1560 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo
Max. výkon:66 kW (90 k) při 4000 ot./min.
Max. točivý moment:215 Nm od 1750 ot./min.
0 - 100 km/h:13,4 s
Nejvyšší rychlost:173 km/h
Průměrná spotřeba:4,7 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1289 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:409 900 Kč
Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám