Článek
Citroën i přes své nesporné úspěchy v motorsportu v minulých deseti letech nepřinášel na trh řidičsky zajímavá auta. S uvedením nové řady DS Francouzi věří, že by se to mohlo změnit. DS3 je vlastně důkladně upravenou verzí C3, ze které vychází, ale popravdě – úpravy se povedly a především ve dvoubarevném provedení karoserie (červená a bílá nebo černá a žlutá) a kol vypadá DS3 opravdu zajímavě.
Odvážné tvary i barevné kombinace
Ostře řezané a odvážné tvary spolu s pěknými sedmnáctipalcovými koly stojí za ohlédnutí. Individualizace je výtečná – 38 barevných odstínů karoserie a střecha a 12 verzí kol. Uvnitř je poznat, že DS3 vyhází z modelu C3, je zde ale několik hezkých detailů – jednak sportovně laděné sedačky (škoda, že bočnice jsou příliš měkké), hezká páka manuální převodovky nebo tvrdá bílá výplň palubní desky vpravo á la Fiat 500.
Vzadu je místa minimum, kupé DS3 je dvoumístným automobilem. Kufr má základní objem 285 litrů, což je postačující hodnota. V případě potřeby lze složit zadní sedačky.
Motor s výkonem 155 koní a 240 Nm jde výborně od spodních otáček a skvělou práci předvádí i ve středních otáčkách, nárust výkonu je plynulý, ale ve vyšších otáčkách nepřichází výkonová špička, je tedy lepší řadit dříve. Přestože DS3 s nejsilnějším motorem jede přes 200 km/h, akcelerace od zhruba 180 km/h je i po podřazení nevalná.
Řízení bez citu - největší slabina
Řízení je asi největší slabinou sportovně laděného vozu – málo ostré, bez zpětné vazby a necitlivé především kolem středové polohy. Informace, které přicházejí od předních kol jsou hodně virtuální. Naproti tomu, manuální převodovka se povedla – i přes delší dráhy s ní lze řadit rychle a lze o ní říct, že je přesná. Chybí jí mechanická preciznost, ale slabým článkem vozu rozhodně není.
Podvozek je snížený a má výrazně tvrdší tlumiče. Přestože na některých nerovnostech drncá, celkově z vás ani při rychlé jízdě nevytřese duši a není prkenný. DS3 v zatáčkách dobře sedí, nenaklání se a dokonce má chuť zatáčet, není ho třeba k tomu nutit.
Hezky je naladěný výfuk, respektive koncovka, která pobrumlává při sešlápnutí plynového pedálu. Decibely, vycházející z dvojité koncovky výfuku by klidně mohly být hlasitější, oproti třeba Fabii RS, ale výfuk DS3 zní sportovněji.
DS3 je bezpochyby zajímavým přírůstkem, notabene když importér nastavil zajímavé ceny a neočesal základní výbavu. I přes některé očividné chyby jde v této verzi o povedené sportovně laděné auto. Od Citroënu by to možná čekal málokdo...
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 1598 ccm, čtyřválec, zážehový, turbo |
Max. výkon: | 115 kW (155 k) při 6000 ot./min. |
Max. točivý moment: | 240 Nm od 1400 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 7,3 s |
Nejvyšší rychlost: | 214 km/h |
Průměrná spotřeba: | 6,7 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1240 kg |
Poháněná náprava: | přední |
Cena základní verze: | 475 000 Kč |