Hlavní obsah

Test Citroën DS3: vyfintěná C3 dobře vypadá i jezdí

Novinky, Martin Žemlička

Francouzský výrobce vyšperkoval svůj model C3 a dal mu do názvu písmena DS, jež odkazují na slavné modely z minulého století. Trochu to zarazí, když Citroën používá v reklamách na DS3 spojení "anti retro", ale to je pouze detail. Důležité je, jak nová DS3 jezdí. Vyzkoušeli jsme silnější verzi s výkonem 155 koní.

Článek

Citroën i přes své nesporné úspěchy v motorsportu v minulých deseti letech nepřinášel na trh řidičsky zajímavá auta. S uvedením nové řady DS Francouzi věří, že by se to mohlo změnit. DS3 je vlastně důkladně upravenou verzí C3, ze které vychází, ale popravdě – úpravy se povedly a především ve dvoubarevném provedení karoserie (červená a bílá nebo černá a žlutá) a kol vypadá DS3 opravdu zajímavě.

Foto: maž, Novinky

Citroën DS3

Odvážné tvary i barevné kombinace

Ostře řezané a odvážné tvary spolu s pěknými sedmnáctipalcovými koly stojí za ohlédnutí. Individualizace je výtečná – 38 barevných odstínů karoserie a střecha a 12 verzí kol. Uvnitř je poznat, že DS3 vyhází z modelu C3, je zde ale několik hezkých detailů – jednak sportovně laděné sedačky (škoda, že bočnice jsou příliš měkké), hezká páka manuální převodovky nebo tvrdá bílá výplň palubní desky vpravo á la Fiat 500.

Foto: maž, Novinky

Citroën DS3

Vzadu je místa minimum, kupé DS3 je dvoumístným automobilem. Kufr má základní objem 285 litrů, což je postačující hodnota. V případě potřeby lze složit zadní sedačky.

Motor s výkonem 155 koní a 240 Nm jde výborně od spodních otáček a skvělou práci předvádí i ve středních otáčkách, nárust výkonu je plynulý, ale ve vyšších otáčkách nepřichází výkonová špička, je tedy lepší řadit dříve. Přestože DS3 s nejsilnějším motorem jede přes 200 km/h, akcelerace od zhruba 180 km/h je i po podřazení nevalná.

Foto: maž, Novinky

Citroën DS3

Řízení bez citu - největší slabina

Řízení je asi největší slabinou sportovně laděného vozu – málo ostré, bez zpětné vazby a necitlivé především kolem středové polohy. Informace, které přicházejí od předních kol jsou hodně virtuální. Naproti tomu, manuální převodovka se povedla – i přes delší dráhy s ní lze řadit rychle a lze o ní říct, že je přesná. Chybí jí mechanická preciznost, ale slabým článkem vozu rozhodně není.

Foto: maž, Novinky

Citroën DS3

Podvozek je snížený a má výrazně tvrdší tlumiče. Přestože na některých nerovnostech drncá, celkově z vás ani při rychlé jízdě nevytřese duši a není prkenný. DS3 v zatáčkách dobře sedí, nenaklání se a dokonce má chuť zatáčet, není ho třeba k tomu nutit.

Hezky je naladěný výfuk, respektive koncovka, která pobrumlává při sešlápnutí plynového pedálu. Decibely, vycházející z dvojité koncovky výfuku by klidně mohly být hlasitější, oproti třeba Fabii RS, ale výfuk DS3 zní sportovněji.

Foto: maž, Novinky

Citroën DS3

DS3 je bezpochyby zajímavým přírůstkem, notabene když importér nastavil zajímavé ceny a neočesal základní výbavu. I přes některé očividné chyby jde v této verzi o povedené sportovně laděné auto. Od Citroënu by to možná čekal málokdo...

Foto: maž, Novinky

Citroën DS3

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1598 ccm, čtyřválec, zážehový, turbo
Max. výkon:115 kW (155 k) při 6000 ot./min.
Max. točivý moment:240 Nm od 1400 ot./min.
0 - 100 km/h:7,3 s
Nejvyšší rychlost:214 km/h
Průměrná spotřeba:6,7 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1240 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:475 000 Kč
Související témata:

Související články

Test Citroënu C-Crosser: jeden ze tří

Na trhu terénních automobilů se Citroën ještě nikdy nepohyboval. A popravdě řečeno, je tomu tak dodnes. Nový model C-Crosser je totiž SUV. A to neznamená,...

Výběr článků

Načítám