Článek
Pro připomenutí jsem si k redakčnímu minitestu vybral vůz ve výbavě Exclusive s motorem 2,2 HDi a šestistupňovou manuální převodovkou. O designu C5 toho bylo napsáno již mnoho a jednotný názor na tohoto citroena bych hledal jen těžko.
Na mne však ladně protažené křivky tohoto automobilu působí dobře. Boční linie vozu je na pohled příjemná a cé pětce v akci dodává na dravosti. U faceliftované verze lze předpokládat, že dostane novou masku ve stylu modelu C4, který se v Paříži představí ve světové premiéře. Lahůdkou testovaného vozu byla šestistupňová převodovka, která během 700 kilometrů dlouhého testu pracovala přesně a spolehlivě.
Čtyřválcový turbodieselový motor o objemu 2178 cm3 se ukázal pod kapotou jeden a půl tuny vážícího automobilu jako správná volba. S výkonem 98 kW při 4000 ot./min. a maximálním točivém momentu 314 Nm při 2000 ot./min. dokáže vůz jet maximální rychlostí 205 km/h. Motor se projevuje tichým a kultivovaným chodem. Jeho hlučnost v interiéru nepřekračuje únosnou mez ani při vyšších rychlostech na dálnici.
Třetí generace hydropneumatického pérování Hydractive 3 Plus mění automaticky nastavení světlé výšky vozu podle stavu vozovky a rychlosti. Cé pětka, byť se sportovním nádechem, není žádným agresívním dravcem. Jízdní vlastnosti jsou však poměrně solidní. Nejvíce jí svědčí jízda po dálnici, kde se vůz chová klidně a jeho vedení je snadné. Do zatáček se pouští s větší dravostí, než by bylo potřeba, ale stopu drží s přehledem a vytknout by se jí dal jen větší náklon.
Celkový dojem z testovaného vozu je pozitivní. V otázce bezpečnosti posádky si C5 vysloužila jedničku. Pasažérům nabízí čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce a průběžný hlavový airbag pro pasažéry na předních i zadních sedadlech. Všechna jsou opatřena tříbodovými bezpečnostními pásy. Na předních sedačkách navíc s omezovačem tahu a pyrotechnickým předpínačem. Elektronické systémy ABS a ESP jsou samozřejmostí.
Základní údaje |
Motor: čtyřválcový 16ventilový turbodiesel |
Objem: 2178 cm3 |
Výkon: 98 kW při 4000 ot./min. |
Max. točivý moment: 314 Nm při 2000 ot./min. |
Max. rychlost: 205 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,9 s |
Základní cena: 894 000 Kč |
Cena testovaného vozu: 911 500 Kč |