Článek
Orlando má výraznou masku a mohutný zadní sloupek. Celkově malá okna i stavba karoserie nepůsobí jako typické evropské MPV, ale spíše jako nafouknutý kombík. Designu však nelze upřít originalitu a netypické tvary najdete také uvnitř vozidla.
Interiér je vždy sedmimístný, přičemž platí, že dvě sedadla třetí řady jsou nouzová. Uvnitř není Orlando tak „vzdušné“ jako třeba VW Sharan/Seat Alhambra, sedadla jsou však pohodlná a pětice cestujících nebude mít problém, kam s koleny či hlavou.
Sedačky z druhé řady ovšem nelze vyjmout ani podélně posouvat, což u rodinného MPV jednoznačně zamrzí. Sedačky ve třetí řadě můžete – stejně jako ty prostřední - sklopit do podlahy (ale nikoliv vyjmout z vozidla). Zavazadlový prostor u Orlanda neohromí – 454 litrů, je však dobře přístupný.
Komfortní podvozek
Podvozek dobře tlumí nerovnosti, je ale poněkud hlučnější – stejně jako vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný motor. Podvozek je dobře čitelný, v zatáčkách se nenaklání. Řízení má elektrický posilovač, je necitlivé kolem středové polohy a působí trochu umělým dojmem. Šestistupňová manuální převodovka by mohla být o trochu lépe po ruce, práce s ní je však bezproblémová.
Dvoulitrový čtyřválcový turbodiesel s označením 2.0 VDCi má vstřikování common-rail s pracovním tlakem až 1800 barů. U motoru je patrná drobná prodleva turbodmychadla, výrazný zátah přichází kolem 2000 otáček a končí vcelku brzy – zhruba kolem 3800 otáček. Točivý moment 360 Nm dovede tohle bezmála 1,7tunové vozidlo slušně rozpohybovat, ostatně zrychlení 0-100 km/h má Orlando stejné jako slabší verze Passatu Variant 2.0 TDI, tedy za 10 s. Pro auto této velikosti jde o nejvhodnější agregát.
Vážná závada během testování
Bohužel, během zkoušení se vyskytla nezanedbatelná nepříjemnost, která možná byla zapříčiněna poruchou turbodmychadla. Orlando při jízdě ve vyšších rychlostech a tedy typicky na dálnici, nahodile přestalo zrychlovat (při jízdě na šestý rychlostní stupeň). Bylo nutné podřadit na pětku, pak motor opět ochotně akceleroval.
Zhruba dvacet minut před vrácením automobilu zpět importérovi se však závada rozšířila natolik, že nešlo akcelerovat ani po podřazení a orlando začalo okamžitě zpomalovat. Na dálnici se spoustou kamionů a rychle jedoucích automobilů nic příjemného. Bylo nutné rychle zajet do odstavného pruhu, rozsvítit výstražná světla, motor vypnout, nastartovat a opatrně dojet do cíle.
Základní výbava obsahuje šest airbagů, stabilizační systém ESC, rádio s přehrávačem CD/MP3, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a elektricky ovládaná přední okna. Chevrolet Orlando je ideálním společníkem, pokud chcete nové velké rodinné auto, ale máte hlouběji do kapsy.
Užitná hodnota je vysoká, kazí ji ale výše zmíněné nedostatky. Vyzdvihujeme standardní pětiletou záruku, solidní výbavu a mnohokrát zmiňovanou příznivou cenu. Kdo chce prostornější, tišší a celkově lepší MPV, musí si připlatit statisíce korun za podstatně dražší (i co se týče příplatkové výbavy) evropskou konkurenci.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 1998 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo |
Max. výkon: | 120 kW (163 k) při 3800 ot./min. |
Max. točivý moment: | 360 Nm od 2000 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 10,0 s |
Nejvyšší rychlost: | 195 km/h |
Průměrná spotřeba: | 6,0 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1655 kg |
Poháněná náprava: | přední |
Cena základní verze: | 467 900 Kč |