Článek
Jakkoliv dovozce u testovaného stroje nakonfiguroval slušnou porci příplatkové výbavy za cca 100 000 korun, čelní štít zůstal standardní. Kdybychom se drželi prospektu výrobce, který láká na cestování, a chtěli se skutečně vydat na delší výlet, to znamená po dálnici a vyšší rychlostí, větší plexi by přišlo rozhodně vhod. Klidně by mohlo být součástí základní výbavy nebo alespoň některého z mnoha už aplikovaných příplatkových balíčků. V této cenové úrovni také překvapí jen „obyčejná“, tedy nenastavitelná přední vidlice.
Ti, kdo by se těšili, jak jim nudné dálniční úseky za řídítky F 750GS rychle utečou, musí počítat s tím, že motorka nabízí 78 koní. V praxi to znamená, že zhruba od cca 150 km/h ztrácí dech. Plně obsazená (s kufry a spolujezdkyní) je dýchavičná ještě o něco dřív. V takovém případě je samozřejmě nutné navíc počítat se zvýšenou spotřebou. S ohledem na nádrž o objemu 15 litrů je vhodné plánovat tankovací pauzy každých cca 200 kilometrů.

BMW F 750 GS
Dvouválec má hutný zvuk
Znalí cestovatelé samozřejmě katalogovým proklamacím výrobce jen tak nepodlehnou, díky zkušenostem si jistě snadno vyberou model právě podle svých preferencí. A běžnou letní cestu na dovolenou k moři nebo do Alp BMW F 750 GS zvládne snadno. S ohledem na zmíněný výkon motoru alespoň nebude řidičovo pokušení překračovat dálniční limity příliš silné. A monotónní jízdu si bezpečně předělí každých cca 100 minut zastávkou na pumpě.

BMW F 750 GS
Dvouválec o objemu 853 ccm vyrábí pro BMW čínský Loncin. Agregát je vybavený klikovou hřídelí s čepy předsazenými o 90° a s intervaly zapalování 270°. Nežádoucí vibrace mají řešit hned dva vyvažovací hřídele. Běžný řadový dvouválec by se tak svým charakterem měl přiblížit „noblesnímu“ vidlicového motoru. Spokojme se s tím, že čínské srdce vypadá zvenčí hezky, běží klidně, reaguje ochotně a koncovka stroje nabízí solidní, hutný zvuk.
Ne všechno ovšem výrobci vyšlo podle plánů, což naznačuje velká svolávací akce z června 2018. BMW při ní některé ze stažených strojů dokonce ani neopravovalo, kvůli výrobní vadě motoru je zákazníkům rovnou měnilo za nové.

BMW F 750 GS
Znalci modelové řady F si nemohou nevšimnout, že výfuk je nově na pravé straně motorky. BMW tím chce lépe chránit jezdce před případným popálením. Další výraznou změnou modelu je přesunutí nádrže z prostoru pod sedlem na tradiční místo nad motor. O objemu a cestovatelských souvislostech už řeč byla. Ti, kdo mají terénní ambice, mohou negativně vnímat posunutí těžiště.
Součástí příplatkové výbavy testovaného stroje byl mimo jiné i velký TFT displej, přes který se ovládaly všechny systémy motocyklu. Nabízí jasné barvy, adekvátní reakce i intuitivní ovládání. Součástí může být i propojení s mobilním telefonem, a tedy i třeba případný poslech hudby přímo v helmě. TFT displej, stejně jako kompletní LED osvětlení, se u testovaného BMW F750GS výrazně podílelo na výsledném dojmu prémiového stroje. Bezvadné dílenské zpracování je v této kategorii samozřejmostí.
Skvělý podvozek
Nejzásadnější podíl na výsledném dojmu z motorky měl nakonec adaptivní podvozek. Jeho nastavení můžete buď upravovat přes otočný ovladač na levé rukojeti, nebo ho necháte pracovat podle připravených algoritmů. Podvozek fungoval velmi dobře, a to i v případě, kdy část elektronického ovládání vypověděla službu. U testovaného stroje se to stalo v okamžiku, kdy se v nádrži objevilo palivo „na dojetí“ – tedy cca rezerva 3,5 litru. V tom okamžiku všechny ovladače levé rukojeti „oněměly“. Dotankování paliva elektronický problém vyřešilo.

BMW F 750 GS
Segment „Adventure“, ve kterém se BMW s modelem F 750 GS pohybuje, je mimořádně konkurenční a bezchybně fungující motocykl je tu očekáváným standardem. Případného zájemce může o koupi přesvědčit třeba široká možnost individualizace, značnou roli bude bezesporu hrát i velmi dobré renomé značky. Jestli se výroba motorů v Číně německé značce vyplatí i z dlouhodobého hlediska, se ukáže až za delší dobu. Rizika zatím do značné míry kryje výrobní záruka, jenže pověst značky samozřejmě nezávisí jen na těch, kdo si motorku pořídí novou.
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 853 ccm, čtyřdobý řadový dvouválec DOHC |
Max. výkon: | 57 kW(77,7 k) při 7500 ot./min. |
Max. točivý moment: | 83 Nm při 6000 ot./min. |
Průměrná spotřeba: | neudává se |
Pohotovostní hmotnost: | 224 kg |
Cena s testovanou motorizací: | 247 850 Kč |