Článek
Změny na zevnějšku trojkové řady jsou víceméně kosmetické a všimne si jich asi opravdu jenom fanoušek mnichovské značky. Kapota má nyní elegantní prolis ve tvaru V, zadní světla mají módní diody, jinak se toho na vzhledu tohoto sedanu střední třídy mnoho nezměnilo. Zadní světla stále vypadají tak trochu divně, ale pohled z profilu a především zepředu stojí za to – „trojce“ to z těchto úhlů sluší, obzvláště s příplatkovým sportovním paketem.
Uvnitř jsou nové loketní opěrky a přepracovaný systém iDrive, kterým nyní intuitivněji obhospodařujete navigaci, telefon, rádio a podobné věci. Přední sedadla jdou nastavit v širokém rozsahu, v testovaném voze byl M paket, což znamená ještě více pohodlí, lepší boční vedení a možnost komfortnějšího nastavení opory pro stehna.
Za tlustým volantem se i napoprvé budete cítit „jako doma“ – všechno je na svém místě, nechybí již zmiňovaná pohodlná sedadla a výtečný posaz za volantem - stačí jenom sešlápnout plyn až na podlahu.
Kufr nabídne dostatečných 460 litrů, vstupní otvor však není z největších.
Menší problém mají cestující vzadu – tedy ti, kteří měří více než řekněme 180 centimetrů – vzadu je méně místa pro kolena, konkurence v podobě Audi A4 nebo Mercedesu třídy C je na tom lépe.
Fantastický 330d
O přepracovaném vznětovém třílitrovém šestiválci nelze říct snad jediné negativum. Motor drtivě zatahuje už od nízkých otáček a nechá se vytočit i přes pět tisíc, což je u turbodieselů málokdy vídaná hodnota. Pružné zrychlení je fantastické, těch 520 Nm točivého momentu je hodně znát. Ale ono i zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost představuje fantastickou hodnotu – 5,9 vteřin, přičemž dech motoru dojde bezmála v dvěstěpadesáti.
K tomu připočtěte na diesel relativně slušný zvuk, jenž se line z dvojce koncovek výfuků (pravda, tak úžasný jako u 335i rozhodně není) a máte před sebou jeden z nejlepších dieselů všech dob. Spotřeba se i při jízdě stylem brzda-plyn málokdy vyšplhá přes osm litrů na sto kilometrů, pokud pojedete jenom trochu rozumně, jste mimo obce na nějakých šesti litrech. Vzhledem k nabízeným výkonům jde o skvělou hodnotu.
BMW 330d xDrive - příplatkový volant z M paketu
BMW 330d xDrive - příplatkový volant z M paketuFOTO: Martin Žemlička, Novinky
Šestistupňový automat je rychlý, řadí inteligentně a dovede se přizpůsobit vašemu jízdnímu stylu. K charakteru auta se možná více hodí šestistupňový manuál, ale pokud jezdíte často po městě, automat se vám bude hodit asi více.
Lepší záběr díky xDrive
Řízení je citlivé, přesné a poskytuje dostatek zpětné vazby. Díky pohonu 4x4 (systém xDrive) je automobil stabilnější na povrchu se zhoršenou adhezí – sníh, mokrá silnice a tak podobně. Řízení je tedy bezpečnější pro méně zkušené řidiče, všem ostatním poskytne více jistoty, například při jízdě po zasněžených silnicích (otázkou do diskuse však je, zda většině řidičů nebude stačit klasický pohon zadní nápravy a špičkové zimní obutí například). Trojka se systémem xDrive možná nepůsobí tak sportovně jako ostatní BMW řady 3, nicméně se chová dlouho neutrálně a velmi dobře potlačuje obvyklou nedotáčivost čtyřkolek.
V jednoduchosti je síla. "Budíky" navíc mají skvělou čitelnost.
Podvozek je naladěn tvrději, auto skvěle sedí v zatáčkách, ovšem komfort na rozbitých silnicích tedy není nijaký, obzvláště s dojezdovými pneumatikami typu Runflat.
A pak tu mámě samozřejmě cenu. Ano, tahle trojka je docela drahá a když si zaškrtáte pár položek v příplatkové výbavě, dostanete se klidně na milión a půl i více. Jenže za své peníze dostane mimořádně povedený sedan střední třídy s fantastickým motorem.
BMW 330d xDrive
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 2993 ccm, šestiválec, vznětový |
Max. výkon: | 180 kW (245 k) při 4000 ot./min. |
Max. točivý moment: | 520 Nm od 1750 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 5,9 s |
Nejvyšší rychlost: | 247 km/h |
Kombinovaná spotřeba: | 7,2 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1710 kg |
Poháněná náprava: | 4x4 |
Cena základní verze: | 1 102 000 Kč |