Článek
Audi se u svého nového kabrioletu, jenž vychází z kupé A5, dobře rozhodlo – namísto plechové střechy (má ji třeba „trojkové“ kabrio od BMW) použilo klasicky plátěnou. A byl to dobrý tah – Audi A5 díky tomu lépe vypadá (se střechou i bez), je lehčí a Audi ušetřilo peníze.
Z hlediska komfortu a zvukové izolace se moderní plátěné střechy víceméně vyrovnají plechovým. Navíc, Audi umí velmi rychle svá kabria „svlékat“ – u A5 na to stačí pouhých 15 vteřin až do rychlosti 50 km/h. Působivé.
Interiér je klasické Audi posledních let - kvalitně zpracovaný, vše je dobře po ruce, dokonce i ovládání klimatizace, rádia či navigace nemají zásadnějších vad na kráse. Bíle podsvícené budíky otáčkoměru a rychloměru jsou výtečně čitelné. Snad jen jedna drobnost by se dala vytknout - středový tunel je moc široký a omezuje řidičovu pravou nohu.
V nabídce je pětice motorů. Otestovali jsme silnější verzi dvoulitrového přeplňovaného benzínového motoru s výkonem 211 koní a solidním točivým momentem 350 Nm. Motoru chvíli trvá než se roztočí turbodmychadlo, v nízkých otáčkách je subjektivně netečný, ve středních otáčkách předvádí ovšem výtečnou práci a nechá se vytočit přes šest tisíc. Nástup výkonu je od středních otáček lineární. Když potřebujete předjíždět, stačí podřadit o dva až tři stupně dolů a auto se vrhne mohutně vpřed. A to i přes svoji nemalou hmotnost.
Zaměření na komfort
Na dvojku můžete jet stodvacítkou. Odstupňování šestistupňové manuální převodovky je dobré – díky dlouhé šestce točil motor při 220 km/h pouhé čtyři tisíce otáček. Spotřeba hodně závisí na jízdním stylu, nám při jízdě „na plný plyn“ ukázal palubní počítač spotřebu 12,9 l / 100 km; pokud budete s plynovým pedálem zacházet obezřetně, dostanete se v klidu na osm.
Výfuk je možná příliš utlumen, přitom ze samotného motoru vycházejí poměrně solidní mechanické zvuky. Kdo chce být slyšet, musí zakoupit laděný výfuk.
Řízení je necitlivé, především kolem neutrální polohy. V malých rychlostech je zbytečně lehké, pokud jedete rychleji, ztuhne, ale i tak působí vcelku odtažitě. Spojka je měkčí, ale zabírá v dostatečném úseku a po pár kilometrech ježdění si na ní zvyknete. K brzdám není moc co dodávat - mají pozvolný nástup a dobře se dávkují.
Podvozek je zaměřen na komfort, dobře pohlcuje nerovnosti, výtluky a další nástrahy nekvalitních silnic. Svižně se s ním také dá jet, auto dobře drží zvolenou stopu a na kabriolet nabídne i dobrou torzní tuhost, v technických pasážích se ale projeví horší rozložení hmotnosti a měkčí podvozek. Nic proti, u kabrioletu to spíše nevadí, notabene když ESP jde vypnout jenom do rychlosti 60 km/h. Slabší motorizace mají poháněná přední kola, silnější mají systém quattro.
Celkově jde o povedeného zástupce v prémiovém segmentu. Cena je sice vyšší (a díky mnoha příplatkovým položkám může ještě vystoupat), ale v daném segmentu nikterak nevybočuje z toho, co si automobilky účtují. Nečekejte sportovnost a budete s A5 Cabrio žít v příjemné symbióze.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 1984 ccm, čtyřválec, zážehový, turbo |
Max. výkon: | 211 k (155 kW) při 6000 ot./min. |
Max. točivý moment: | 350 Nm od 1500 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 7,5 s |
Nejvyšší rychlost: | 241 km/h |
Průměrná spotřeba: | 6,8 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1630 kg |
Poháněná náprava: | přední |
Cena základní verze: | 1 209 300 Kč |