Hlavní obsah

Test Audi A5 3,0 TDI Sportback: více emocí

Novinky, Martin Žemlička

Audi nabízí model A5 ve verzích kupé a kabrio, kdo chce čtyřdveřovou verzi, najde v nabídce model s lákavým označením A5 Sportback. Tomuto modelu by spíše slušelo označení A4 Sportback, protože nabízí plnohodnotné místo pro čtveřici cestujících a technicky vychází - stejně jako A5 - z Audi A4, modelu střední třídy.

Foto: maž, Novinky

Audi A5 3,0 TDI Sportback

Článek

Představovanému modelu nelze upřít elegantní tvary - nejhezčí je samozřejmě nízké prosklení a prudce skloněné zadní sloupky. To vše doplňují luxusně působící bezrámové dveře.

Mimochodem, výhradně čtyřmístné Audi A5 Sportback je o 36 mm nižší než A4 sedan. Víko zavazadlového prostoru je integrováno do splývající zádě a Sportback je tak pětidvéřovým liftbackem. Zavazadlový prostor nabídne základních 480 litrů a dobrou přístupnost, o dost lepší než u klasických sedanů (ale horší než u vozů kombi, pochopitelně).

Foto: maž, Novinky

Audi A5 Sportback

Praktičnost na zadních sedadlech utrpěla pouze částečně - při sezení vzadu je sice o trochu méně místa na hlavu, pokud měříte 185 centimetrů a výše nesednete si vzpřímeně. Vzadu jsou pouze dvě sedačky, striktně tvarované, ale toto rozhodnutí vítáme. Navíc uprostřed je praktický tunel na delší předměty, v případě A5 Sportback nejpravděpodobněji lyže.

Foto: maž, Novinky

Audi A5 Sportback

Posádka si nejenom vzadu užívá komfort dobře tvarovaných i správně tuhých sedadel, v případě námi testované verze i v esteticky zajímavé hnědé barvě (pohled do ceníku příplatkové výbavy moc nepotěší, v Audi si za čalounění hnědou kůží účtují 51 tisíc korun). Výtečné je i hledání pozice za volantem (problém nebudou mít ani atypicky vzrostlí řidiči) a potěší i dobrý výhled z vozu.

Foto: maž, Novinky

Audi A5 Sportback

Kvalita interiéru je na obvyklé vysoké úrovni, na to už jsou zákazníci zvyklí a v mnoha ohledech vozy z Ingolstadtu překonávají mnichovskou či stuttgartskou konkurenci hodnotněji řešeným interiérem.

Třílitrové TDI má dostatek elánu

Testovaný vidlicový šestiválec s objemem rovné tři litry uděluje A5 Sportback velmi solidní dynamiku, i přes poměrně velkou pohotovostní hmotnost. Točivý moment 500 Nm je k dispozici prakticky od volnoběhu a vrcholí při 3000 otáčkách. Chvályhodné je i utlumení agregátu po zahřátí a celková kultivovanost.

Testovaný vidlicový šestiválec s objemem rovné tři litry uděluje A5 Sportback velmi solidní dynamiku, i přes poměrně velkou pohotovostní hmotnost. Točivý moment 500 Nm je k dispozici prakticky od volnoběhu a vrcholí při 3000 otáčkách. Chvályhodné je i utlumení agregátu po zahřátí a celková kultivovanost.

Foto: maž, Novinky

Audi A5 Sportback

V provozu počítejte - pokud nepojedete vysloveně dravě - se spotřebou 8-9 litrů, což je na výkonný turbodiesel, jenž musí pohánět všechna čtyři kola, solidní výsledek. O řazení se stará samočinná převodovka.

Foto: maž, Novinky

Audi A5 Sportback

Převodovka občas zlobí

Řízení je dostatečně přesné, ale neuškodila by lepší zpětná vazba. S Audi A5 Sportback více užijete na dálnici než na okreskách - příď je přeci jenom zatížená těžkým motorem a při rychlých změnách chybí vozu hbitost a to i přesto, že vůz je dlouho neutrální (příplatkový sportovní diferenciál odvádí výbornou práci). Směrová stabilita je dobrá, vůz se chová s velkou jistotou i při rychlostech nad 200 km/h.

Samočinná převodovka S Tronic má sedm stupňů a ve většině případů řadí rychle a plynule. O to víc překvapilo občasné nepříjemné cukání při popojíždění nebo zpožděné reakce při podřazování.

Foto: maž, Novinky

Audi A5 Sportback

Základní technické údaje
Motor:3000 ccm, šestiválec, vznětový
Max. výkon:176 kW (240 k) od 4000 ot./min.
Max. točivý moment:500 Nm od 1500 ot./min.
0 - 100 km/h:6,7 s (převodovka S Tronic 6,6 s)
Nejvyšší rychlost:250 km/h
Kombinovaná spotřeba:6,7 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1685 kg
Poháněná náprava:4x4
Cena základní verze:1 210 600 Kč
Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám