Článek
Představovanému modelu nelze upřít elegantní tvary - nejhezčí je samozřejmě nízké prosklení a prudce skloněné zadní sloupky. To vše doplňují luxusně působící bezrámové dveře.
Mimochodem, výhradně čtyřmístné Audi A5 Sportback je o 36 mm nižší než A4 sedan. Víko zavazadlového prostoru je integrováno do splývající zádě a Sportback je tak pětidvéřovým liftbackem. Zavazadlový prostor nabídne základních 480 litrů a dobrou přístupnost, o dost lepší než u klasických sedanů (ale horší než u vozů kombi, pochopitelně).
Praktičnost na zadních sedadlech utrpěla pouze částečně - při sezení vzadu je sice o trochu méně místa na hlavu, pokud měříte 185 centimetrů a výše nesednete si vzpřímeně. Vzadu jsou pouze dvě sedačky, striktně tvarované, ale toto rozhodnutí vítáme. Navíc uprostřed je praktický tunel na delší předměty, v případě A5 Sportback nejpravděpodobněji lyže.
Posádka si nejenom vzadu užívá komfort dobře tvarovaných i správně tuhých sedadel, v případě námi testované verze i v esteticky zajímavé hnědé barvě (pohled do ceníku příplatkové výbavy moc nepotěší, v Audi si za čalounění hnědou kůží účtují 51 tisíc korun). Výtečné je i hledání pozice za volantem (problém nebudou mít ani atypicky vzrostlí řidiči) a potěší i dobrý výhled z vozu.
Kvalita interiéru je na obvyklé vysoké úrovni, na to už jsou zákazníci zvyklí a v mnoha ohledech vozy z Ingolstadtu překonávají mnichovskou či stuttgartskou konkurenci hodnotněji řešeným interiérem.
Třílitrové TDI má dostatek elánu
Testovaný vidlicový šestiválec s objemem rovné tři litry uděluje A5 Sportback velmi solidní dynamiku, i přes poměrně velkou pohotovostní hmotnost. Točivý moment 500 Nm je k dispozici prakticky od volnoběhu a vrcholí při 3000 otáčkách. Chvályhodné je i utlumení agregátu po zahřátí a celková kultivovanost.
Testovaný vidlicový šestiválec s objemem rovné tři litry uděluje A5 Sportback velmi solidní dynamiku, i přes poměrně velkou pohotovostní hmotnost. Točivý moment 500 Nm je k dispozici prakticky od volnoběhu a vrcholí při 3000 otáčkách. Chvályhodné je i utlumení agregátu po zahřátí a celková kultivovanost.
V provozu počítejte - pokud nepojedete vysloveně dravě - se spotřebou 8-9 litrů, což je na výkonný turbodiesel, jenž musí pohánět všechna čtyři kola, solidní výsledek. O řazení se stará samočinná převodovka.
Převodovka občas zlobí
Řízení je dostatečně přesné, ale neuškodila by lepší zpětná vazba. S Audi A5 Sportback více užijete na dálnici než na okreskách - příď je přeci jenom zatížená těžkým motorem a při rychlých změnách chybí vozu hbitost a to i přesto, že vůz je dlouho neutrální (příplatkový sportovní diferenciál odvádí výbornou práci). Směrová stabilita je dobrá, vůz se chová s velkou jistotou i při rychlostech nad 200 km/h.
Samočinná převodovka S Tronic má sedm stupňů a ve většině případů řadí rychle a plynule. O to víc překvapilo občasné nepříjemné cukání při popojíždění nebo zpožděné reakce při podřazování.
Základní technické údaje | |
---|---|
Motor: | 3000 ccm, šestiválec, vznětový |
Max. výkon: | 176 kW (240 k) od 4000 ot./min. |
Max. točivý moment: | 500 Nm od 1500 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 6,7 s (převodovka S Tronic 6,6 s) |
Nejvyšší rychlost: | 250 km/h |
Kombinovaná spotřeba: | 6,7 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1685 kg |
Poháněná náprava: | 4x4 |
Cena základní verze: | 1 210 600 Kč |