Článek
Na první pohled si Audi A4 Allroad spletete s větším A6 Allroad, oba modely jsou si velmi podobné (A4 ale kupříkladu nenabízí vzduchové odpružení jako A6 Allroad). A4 Allroad samosebou vychází z modelu A4 kombi; allroad má vyšší světlou výšku, chráněné spodní části, bohaté oplastování a pohon 4x4, jenž je u tohoto modelu standardem.
Na výběr jsou tři motory, benzínový dvoulitrový čtyřválec (211 k) a dva turbodiesely se vstřikováním common-rail. Otestovali jsme silnější z dieselů, třílitrový šestiválec.
Interiér nemá smysl podrobně popisovat, jde o klasiku známou z modelu A4. Čitelnost bíle podsvícených budíků za volantem je výborná, zpracování materiálů i jejich výběr ospravedlňují základní cenu přes milión korun.
Komfortní chování na silnici
Pozice za volantem se hledá snadno, sedačky jsou navíc pohodlné a dobře tvarované. Na zadních sedadlech byste vzhledem k rozvoru A4 Allroad (2 805 mm) očekávali patrně více místa pro nohy. Zavazadlový prostor je dobře přístupný, v základním uspořádání nabídne 490 litrů, po složení zadních sedaček pak 1 430 litrů.
Na silnici se A4 Allroad chová komfortně i přes tužší tlumiče, náklony v zatáčkách jsou neznatelné a auto dobře funguje i na rozbitých cestách. Většinu nerovností podvozek „vyžehlí“, zaměření na komfort je znát.
Díky stálému pohonu obou náprav Quattro s mechanickým mezinápravovým diferenciálem. Vzhledem k rozměrům a zaměření vozu, jeho světlé výšce (kterou nelze regulovat jako u většího A6 Allroad) je jasné, že tohle auto je určeno na povrchy s horší adhezí a do „terénu“ typu polní cesta.
Vrcholem třílitrový šestiválcový turbodiesel
Třílitrový turbodiesel s výkonem 240 k a masivním točivým momentem 500 Nm odvádí svou práci dobře. Ve spolupráci ze sedmistupňovým automatem sice rozjezdy nebo změny jízdního stylu působí překvapivě ospale, když ale ručka otáčkoměru prolétne kolem číslice 1800, čeká posádku masivní zatlačení do sedadel. Spotřeba se v kombinovaném režimu pohybuje kolem devíti litrů.
Audi A4 Allroad si své zákazníky určitě najde a to i přes vyšší pořizovací cenu i vyšší cenu příplatkových doplňků, která ale v tomto segmentu není neobvyklá. Jde o mnohem lepší volbu než Q5 případně mastodontní a neohrabané Q7. Do terénu se tento vůz nehodí, ale na zablácené či zasněžené silnici si Quattro budete pochvalovat. Otázkou ke zvážení je motor 3,0 TDI, dvoulitrový čtyřválec zaručí rovněž solidní pružnost i spotřebu, takže pokud nehodláte za autem tahat přívěs s koněm, dvoulitr vám bude stačit.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 2967 ccm, šestiválec, vznětový, turbo |
Max. výkon: | 176 kW (240 k) při 4000 otáčkách |
Max. točivý moment: | 500 Nm od 1500 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 6,4 s |
Nejvyšší rychlost: | 236 km/h |
Průměrná spotřeba: | 7,2 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1410 kg |
Poháněná náprava: | 4x4 |
Cena základní verze: | 1 245 200 Kč |