Článek
Přední kulatá světla zmizela, na kapotě i dalších místech je nové logo. Tak by šel stručně charakterizovat omlazený yeti. Proti původní verzi se opravdu mnoho nezměnilo, zejména jízdně jsou oba modely prakticky stejné. Při bližším prozkoumání ale přece jen nemálo rozdílů objevíte, zásadní ale povětšině nejsou.
V předních světlometech už není vidět nápis „yeti“, u omlazené verze jsou hezkým detailem zadní světla s 3D efektem. Jiný je i font s názvem automobilu, omlazená verze jej má navíc psaný verzálkami. Na pátých dveřích jsou i dva prolisy směřující vzhůru (opět prvek, který mají všechny nové škodovky).
Přední maska s novými světlomety s diodami působí u modernizované verze hezčím dojmem a lépe zapadá mezi novou octavii a rapid. Zásadní změnou je samozřejmě odstranění kulatých světel vpředu i přes výhrady šéfdesignéra Škody Jozefa Kabaně. Yeti ztratil hravost, ale designově dospěl.
Dvě verze: do města či do terénu
Modernizovaný yeti nově nabízí dvě varianty. Zákazníci tak mají k dispozici „městské“ provedení, které má nárazníky, boční lišty i prahy lakované v barvě karoserie. Druhá verze sází na dobrodružnější vzhled a má výše uvedené prvky černé, respektive jinak tvarované (přední a zadní nárazník). Světlá výška je ale u obou provedení stejná (180 mm), jízdně se tedy neliší, jde pouze o vizuální rozdíl.
Verze s pohonem 4x4 mají nově mezinápravovou spojku Haldex 5. generace (první yeti měl „čtyřku“). Mezigenerační rozdíl tkví v nižší hmotnosti (zhruba o 1,5 kg méně) i v kompaktnějších rozměrech, které ulehčují zástavbu do konkrétního vozidla. Nová verze nemá tlakový zásobník, jinak konstruované je axiální čerpadlo. Reakční časy připojení zadních kol jsou u obou verzí prakticky totožné, vzhledem k tomu, že jde o milisekundy, pak prakticky nepostřehnutelné. Výhodou páté generace Haldexu je přímá integrace do elektronických systémů (ABS, ESP apod.).
Pro obě verze yetiho ale platí, že mají díky vyspělému podvozku mimořádně dobré jízdní vlastnosti. Přestože jde o auto s vyšším těžištěm, chová se yeti podobně jako běžný hatchback. Velký podíl na tom má upravený podvozek z poslední Octavie Scout. Víceprvková zadní náprava byla v porovnání s modelem Octavia upravena, má o 30 mm širší rozchod. Vepředu je klasicky McPherson; Yeti dostal torzní stabilizátor o průměru 23 mm. Podvozek je stejný jak u verzí s pohonem pouze přední nápravy, tak u haldexové 4x4.
Nový volant, dekorační lišty nebo potahy
V interiéru přibyly nové potahy nebo dekorační lišty na přístrojové desce. Jeho stáří je i po těchto drobných změnách znatelné a kupříkladu navigační systémy či ovládání audia nabídnou intuitivní ovládání, moc hezký pohled na použitou grafiku ale není. Nepochopitelně stále chybí USB slot, naopak poprvé u škodovky přibyla barevná parkovací kamera (nemá ji ani vloni omlazený superb). Nový je proti starému yetimu jinak tvarovaný volant.
Z detailů stojí za zmínku absence škrabky v zadním víčku nádrže, kterou jinak dostávají všechny nové škodovky. Hlavním důvodem je patrně kulatý tvar víčka, nové škodovky jej mají hranatý. Držáky nad hlavami cestujících v obou verzích nemají měkké dorazy, takže při puštění lacině bouchnou o čalounění spodní partie stropu.
Stejné motory a převodovky, více kombinací
Nabídka motorů a převodovek zůstala stejná jako u původního yetiho. Přesto je zde několik nových prvků – naftový motor 2,0 TDI/125 kW je k dispozici také v kombinaci pohonu všech kol a šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG. Pro yetiho s pohonem předních kol a motorem 1,6 TDI/77 kW bude nyní možno objednat DSG se sedmi stupni.
Také cena zůstala stejná jako u verze před faceliftem. Škodovka sice s velkou pompou rozhlašovala, že v základu je nižší o 10 tisíc korun (od 339 900 korun), bylo to ale jenom naoko. Ve výbavě totiž chybělo autorádio, dálkový ovladač centrálního zamykání a palubní počítač. Tyto prvky jste si mohli dokoupit za – ano, tipujete správně – 10 tisíc korun.