Článek
„Evropské auto roku jezdí milionově,“ napsal jsem o běžném hybridním yarisu před téměř dvěma lety, když tehdejší novinka získala ceněný titul. Od té doby svět dostal ostrý GR Yaris a také verzi GR Sport, o niž by se podle názvu měla trochu otřít sportovnost plnotučnéno „gé-erka“, ale při zachování předního pohonu, hybridního ústrojí a pětidveřové karoserie.
Po vzhledové stránce se stalo přesně toto, všimněte si nových kol s červenými detaily a log GR na karoserii. Yarisu GR Sport to náramně sluší, vypadá rozkročeně a sebejistě - stejně jako běžný yaris. V interiéru jsou změny podobně kosmetické; sedačky yarisu jsou sice vynikající, ale ty v Corolle GR Sport přece jen lépe drží tělo a je škoda, že nenašly cestu i sem.
Pod kapotou se žádné změny neodehrály, hybridní ústrojí pořád spoléhá na zážehový tříválec a elektromotor pro celkový výkon 116 koní. Na papíře to vypadá jako málo, ale yaris není zase tak těžký a elektromotor umí masivně zabrat v nízkých rychlostech, takže si ve městě i na utažených okreskách připadám jako v mnohem silnějším autě.
Jediná změna techniky proběhla na podvozku. Změnami prošlo přední zavěšení, zadní pružiny, naladění tlumičů a posilovač řízení a přibyly také výztuhy na spodku auta. Hbité reakce na volant a jízdní jistotu musím Toyotě velmi pochválit, ale myslím si, že to přehnala s tvrdostí. Už běžný yaris má jízdní vlastnosti vynikající, tady bohužel za o trochu víc přesnosti člověk platí docela vysokou cenu v podobě komfortu.
Je proto Yaris GR Sport špatné auto? To zcela jistě ne, ostatně na takhle dobrém základu těžko postavit mizerný produkt. Jasně, háčky na tašky v kufru by se hodily, ale ve výsledku mě i navzdory nepoddajnosti podvozku tohle auto baví dost na to, abych se v něm několikrát jel projet jen tak. A to je, myslím, jasným vysvědčením.
Toyota Yaris 1,5 Hybrid GR Sport | |
---|---|
Spalovací motor: | 1490 ccm, řadový zážehový tříválec |
Max. výkon a točivý moment: | 68 kW (92 k)/120 Nm |
Max. výkon a točivý moment elektromotoru: | 59 kW (80 k)/141 Nm |
Max. kombinovaný výkon: | 85 kW (116 k) |
Převodovka: | e-CVT, planetová s pomocným elektromotorem |
Poháněná náprava: | přední |
0–100 km/h: | 9,7 s |
Nejvyšší rychlost: | 175 km/h |
Průměrná spotřeba dle WLTP: | 3,8–4,3 l/100 km |
Průměrná spotřeba na displeji na konci našeho testu: | 5,4 l/100 km |
Provozní/maximální hmotnost: | 1205/1615 kg |
Délka × šířka × výška: | 3940 × 1745 × 1500 mm |
Základní/maximální objem zavazadelníku: | 286/947 l |
Základní cena: | 375 000 Kč (Yaris 1,0 VVT-i 72 k 5st. man. Active) |
Základní cena testované motorizace: | 600 000 Kč |
Cena testovaného vozu: | 657 000 Kč |