Článek
Nedlouho po modernizaci celé nabídky dostal hilux také variantu s označením GR Sport. Nečekejte ale speciál na pouštní závody po vzoru Fordu Ranger Raptor – v tomto případě jde zejména o vzhled. Dostal novou přední masku s nápisem místo loga, červené detaily zvenčí i zevnitř, loga všude možně a poměrně hezký dekor imitující karbon na palubní desku. Měl jsem obavu, že to bude působit lacině, ale není tomu tak a hiluxu to vážně sluší.
Sportovní ladění vzhledu neznamená, že by si hrál na něco, co není. Pořád stojí na žebřinovém rámu a pro co nejlepší odolnost a nosnost má zadní nápravu odpruženou listovými pery. Ta přední dostala nové tlumiče a tužší pružiny ve snaze zlepšit ovladatelnost a reakce vozu.
Nečekejte nicméně sporťák, pořád se bavíme o velké „rámovce“ s docela dlouhým rozvorem. O nějaké mrštnosti přídě nemůže být řeč, přesto nutno uznat, že se s vrcholovým hiluxem nejezdí vůbec špatně a na úzkých silnicích nemám obavu, že bych se nevešel s protijedoucím autobusem. Vůz pořád posádku na nerovnostech natřásá, rychle se ale srovná a v žádném případě nebudí nedůvěru na okreskách ani na dálnicích. A ve městě zase přijde vhod, kromě faktu, že vážně nemusíte přemýšlet nad nějakými obrubníky, 360° kamerový systém.
Toyota a Exxon pracují na udržitelném biopalivu, má snížit emise o tři čtvrtiny
Že je GR Sport pro hilux nejvyšší výbava, je znát právě v něm, a také třeba v přítomnosti vyhřívání zadních sedaček či v adaptivním tempomatu. Ten sice vůz neumí zastavit, někde okolo rychlosti 25 km/h se vypne, ale jeho přítomnost je příjemná. Nesedí mi nicméně hlídač jízdních pruhů, který netahá za volant, nýbrž brzdí koly na jedné straně vozu.
Krátká korba
Jeden z definujících prvků tohoto vozu, korba, je také důvodem, proč jsem z něj trochu na rozpacích. Pominu elektrickou roletu s dálkovým ovládáním, v jejíchž kolejnicích se snad něco při zavírání příčí, a motorek se tak kvůli velkému odporu zastaví, protože si myslí, že něco přiskřípnul. Vadí mi, že korba dostala pouze dvě kotevní oka, navíc pevná, takže možnosti upevnění nákladu jsou značně omezené.
Na druhou stranu, vložka korby je nesmírně odolná a ze zadního čela – na jehož zavření potřebujete pořádnou sílu, nejsou tu žádné vzpěry, které by vám pomohly – si můžete snadno vytvořit pracovní stůl. Hodil by se ale nějaký nášlap třeba v rohu nárazníku, abych nemusel nahoru doslova vyskakovat.
Kamarád kvůli krátké korbě vytrvale označoval „můj“ hilux za rodinné auto. Nutno dodat, že s ním nemohu tak úplně nesouhlasit. Samozřejmě, na přepravu dětí do školy si člověk pořídí „ravku“ nebo Corollu Cross, ale nutno uznat, že komfort i pro zadní cestující je slušný a není problém tu ve třech až čtyřech lidech přejet půl Čech. Zároveň ale, je-li to třeba, můžete zařadit čtyřkolku, pak ještě redukci či uzamknout zadní diferenciál.
Všestranný vůz
Jaký je tedy výsledek? Vrcholně vybavený hilux opravdu je tak trochu rodinné auto, přinejmenším mezi pick-up trucky, ale dohromady je to velmi příjemný vůz. Do mé hypotetické garáže by nicméně zamířil s kratší „jednoapůlkabinou“, která znamená delší korbu, a tedy lepší schopnost přepravy nákladu.
Toyota Hilux GR Sport Double Cab 2,8 D-4D | |
---|---|
Motor: | 2755 ccm, řadový vznětový čtyřválec, turbo |
Max. výkon: | 150 kW (204 k) při 3000 ot./min |
Max. točivý moment: | 500 N.m při 1600-2800 ot./min |
Převodovka: | šestistupňová automatická |
Poháněná náprava: | stálý pohon zadní nápravy, připojitelný pohon 4x4 bez diferenciálu, redukční převod, uzávěrka zadního diferenciálu |
0-100 km/h: | 10,7 s |
Nejvyšší rychlost: | 175 km/h |
Průměrná spotřeba dle WLTP: | 8,8-10,1 l/100 km |
Průměrná spotřeba na displeji na konci našeho testu: | 9,6 l/100 km |
Provozní/maximální hmotnost: | 2355/2800 kg |
Max. hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu: | 3500/750 kg |
Délka × šířka × výška: | 5325 × 1900 × 1815 mm |
Délka × šířka korby: | 1525 × 1540 mm |
Základní cena: | 1 055 120 Kč (Hilux Live Single Cab 2,4 D-4D 150 k 6st. man. 4x4) |
Základní cena testované verze: | 1 718 200 Kč |
Cena testovaného vozu: | 1 761 224 Kč |