Článek
První jízdy s novým superbem potvrdily, co se dalo očekávat. Jde o velice praktické auto, které má nejmodernější koncernovou techniku vycházející z modulární platformy MQB B, sedm motorizací splňujících emisní normu Euro 6, bohatou bezpečnostní i komfortní výbavu (některou samozřejmě za příplatek) a koneckonců i pohledný zevnějšek.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Tiskové oddělení Škody snad každé nové auto nazývá „mistrovským dílem Jozefa Kabaně“. Pokud si to ale některý model opravdu zaslouží, je to nová fabia (zejména ve verzi kombi) a ještě více nový superb, nejhezčí a nejpovedenější auto, jaké kdy mladoboleslavská automobilka ve své novodobé historii vypustila na trh.
Čisté linie, křivky a prolisy, hranaté světlomety, krásná kapota, vyšší linie oken i nádherné zakončení víka pátých dveří. Dravý a přitom elegantní vzhled. Tým Jozefa Kabaně vytvořil křivky, na které se krásně dívá ze všech úhlů. A nemusíte se bát: superb si s octavií nespletete – už na dálku je poznat, o jaký model jde.

Škoda Superb III
Moc pěkné jsou světlomety při rozsvícení: zatímco denní svícení zajišťuje úzká linka ve tvaru obráceného L, když zapnete potkávací světla, všimnete si uvnitř sedmi kratších linek. Působí to luxusně, v základní výbavě se ale budete muset spokojit s klasickými halogenovými žárovkami. Od druhé úrovně výbav k superbu standardně dostanete bi-xenonové světlomety (dokoupit je lze i pro úroveň Active za 34 200 korun).
Nový superb – nejhezčí a nejpovedenější auto, jaké kdy mladoboleslavská automobilka vypustila na trh.
Interiér je podobný octavii
Ano, valná část interiéru vychází z octavie, osobně nám vadila subtilní páka převodovky. Dílenské zpracování, měkčené plasty přístrojové desky i přehlednost jsou na velmi dobré úrovni. Líbivé je barevné podsvícení přístrojové desky tenkou linkou, někomu možná bude chybět větší odlišení od octavie. Ale BMW řady 5 a 7 uvnitř také nerozlišíte. Sedačky jsou výtečné, chybí jim ovšem masážní funkce, již dostal passat. Tradičně výborné je hledání pozice za volantem. Výsuvné podpěry stehen à la BMW ale v superbu nenajdete.

Škoda Superb III
Až plýtvavě místa nabízí nový superb na zadních sedačkách. Zde najde cestující destíky centimetrů volného prostoru pro nohy a velmi mnoho místa pro hlavu. Není to na úkor velikosti sedáků zadních sedaček, které dostatečně podpírají stehna i vyšším jedincům. Sedět můžete i zcela vzpřímeně a i cestující s výškou kolem 185 centimetrů pak nad hlavou najdou volný prostor – ve střední třídě, kam superb spadá, věc nevídaná.
Nohy si vzadu můžete pohodlně natáhnout, netrpí ani nárty. Stejně jako v octavii ale na delších cestách může vadit malý výstupek – ale pouze pokud si chcete paty na chvilku posunout dozadu. V novém superbu je bez nadsázky více místa než v mercedesu třídy S.
Motorizace pro Škodu Superb III | |||||
---|---|---|---|---|---|
motor | výkon | toč. moment | 0–100 km/h | max. rychlost | komb. spotřeba |
1,4 TSI | 92 kW | 200 Nm | 9,9 s | 208 km/h | 5,3 l/100km |
1,4 TSI | 110 kW | 250 Nm | 8,6 s | 220 km/h | 4,8 l/100 km |
1,8 TSI | 132 kW | 320 Nm | 8,0 s | 232 km/h | 5,8 l/100 km |
2,0 TSI | 162 kW | 350 Nm | 7,0 s | 243 km/h | 6,1 l/100 km |
2,0 TSI | 206 kW | 350 Nm | 5,8 s | 250 km/h | 7,1 l/100 km |
1,6 TDI | 88 kW | 250 Nm | 10,9 s | 206 km/h | 3,9 l/100 km |
2,0 TDI | 110 W | 340 Nm | 8,8 s | 220 km/h | 4,0 l/100 km |
2,0 TDI | 140 kW | 400 Nm | 8,0 s | 237 km/h | 4,0 l/100 km |
TSI = benzínový agregát, TDI = dieselový, platí pro verze s manuální převodovkou vyjma 2,0 TSI, zdroj: Škoda Auto |
Zavazadlový prostor má u Superbu III základní objem 625 litrů, což je o 30 litrů více než u druhé generace a výrazně více, než kolik nabízí konkurence. Tvary „kufru“ jsou pravidelné, víko pátých dveří se vyklápí vysoko, zadní sedadla jsou dělena v tradičním poměru 60:40. Drobná „zrada“ v ceníku: u základního výbavového stupně Active chybí průchod na lyže – u vyšších výbav jej máte bezplatně.

Škoda Superb III

Škoda Superb III
Na rozdíl od druhé generace, postavené kvůli úsporám při nákupu interních technologií na platformě octavie, dostal nový superb zcela shodnou techniku s aktuální generací passatu. Liší se třeba v použitých tlumičích, technický základ je ovšem stejný. Podvozek, lehčí o 12 kg než dosud, má vepředu obvyklé vzpěry typu McPherson, vzadu je pak víceprvková náprava. Součástí standardní výbavy je dále XDS+, tj. rozšířená funkce elektronické uzávěrky diferenciálu (má ji i fabia třetí generace a v praxi auto zjednodušeně řečeno ochotněji zatáčí).

Škoda Superb III

Škoda Superb III
Podvozek si neporadí jen s většími nerovnostmi, jinak nezklame
Italské dálnice občas nabídnou hodně rozbité s většími „zaplátovanými“ úseky; na těch bylo cítit se zkoušenými osmnáctipalcovými koly mírné bouchání zejména zadní nápravy (a to i v komfortním režimu a s příplatkovým DCC).
Ve všech ostatních situacích podvozek výtečně tlumí nerovnosti a je směrově stabilní. Na točitých okreskách malebného Toskánska oceňujeme, jak málo se karoserie naklání a jak přeochotně drží vytyčený směr. Zadní náprava se ochotně dotáčí, z auta cítíte i při divokých manévrech až nečekanou lehkost.
S benzínovou jedna-čtyřkou jsme jezdili za 8,1 l/100 km; odpojování válců je záležitostí 36 ms a je prakticky neznatelné – musíte se soustředit, abyste poznali, že jedete jenom na dva, a nikoli na čtyři válce. Úspora by dle zástupců automobilky měla být zhruba půl litru na sto kilometrů a asymetrické poškození válců by dle dlouhodobých životnostních zkoušek hrozit nemělo.
Nový superb se bezpochyby povedl. Pokud mu něco máme vytknout, budou to detaily typu absence masážní funkce u předních sedadel nebo relativně menšího rozlišení zadní parkovací kamery. Prostorností, designem i jízdními vlastnostmi jde o špičku střední třídy. Passatu či Audi A4 velmi pravděpodobně nastanou od racionálně smýšlejících zákazníků horší časy – kdo nechce klasickou koncepci s pohonem zadních kol jako u BMW řady 3 či Mercedesu třídy C, najde v superbu praktičtějšího a levnějšího společníka. Kdo by to od škodovky ještě před takovými pěti lety čekal…

Škoda Superb III
Může se Vám hodit na služby Firmy.cz: