Článek
První jízdy s novým superbem potvrdily, co se dalo očekávat. Jde o velice praktické auto, které má nejmodernější koncernovou techniku vycházející z modulární platformy MQB B, sedm motorizací splňujících emisní normu Euro 6, bohatou bezpečnostní i komfortní výbavu (některou samozřejmě za příplatek) a koneckonců i pohledný zevnějšek.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Tiskové oddělení Škody snad každé nové auto nazývá „mistrovským dílem Jozefa Kabaně“. Pokud si to ale některý model opravdu zaslouží, je to nová fabia (zejména ve verzi kombi) a ještě více nový superb, nejhezčí a nejpovedenější auto, jaké kdy mladoboleslavská automobilka ve své novodobé historii vypustila na trh.
Čisté linie, křivky a prolisy, hranaté světlomety, krásná kapota, vyšší linie oken i nádherné zakončení víka pátých dveří. Dravý a přitom elegantní vzhled. Tým Jozefa Kabaně vytvořil křivky, na které se krásně dívá ze všech úhlů. A nemusíte se bát: superb si s octavií nespletete – už na dálku je poznat, o jaký model jde.
Moc pěkné jsou světlomety při rozsvícení: zatímco denní svícení zajišťuje úzká linka ve tvaru obráceného L, když zapnete potkávací světla, všimnete si uvnitř sedmi kratších linek. Působí to luxusně, v základní výbavě se ale budete muset spokojit s klasickými halogenovými žárovkami. Od druhé úrovně výbav k superbu standardně dostanete bi-xenonové světlomety (dokoupit je lze i pro úroveň Active za 34 200 korun).
Nový superb – nejhezčí a nejpovedenější auto, jaké kdy mladoboleslavská automobilka vypustila na trh.
Interiér je podobný octavii
Ano, valná část interiéru vychází z octavie, osobně nám vadila subtilní páka převodovky. Dílenské zpracování, měkčené plasty přístrojové desky i přehlednost jsou na velmi dobré úrovni. Líbivé je barevné podsvícení přístrojové desky tenkou linkou, někomu možná bude chybět větší odlišení od octavie. Ale BMW řady 5 a 7 uvnitř také nerozlišíte. Sedačky jsou výtečné, chybí jim ovšem masážní funkce, již dostal passat. Tradičně výborné je hledání pozice za volantem. Výsuvné podpěry stehen à la BMW ale v superbu nenajdete.
Až plýtvavě místa nabízí nový superb na zadních sedačkách. Zde najde cestující destíky centimetrů volného prostoru pro nohy a velmi mnoho místa pro hlavu. Není to na úkor velikosti sedáků zadních sedaček, které dostatečně podpírají stehna i vyšším jedincům. Sedět můžete i zcela vzpřímeně a i cestující s výškou kolem 185 centimetrů pak nad hlavou najdou volný prostor – ve střední třídě, kam superb spadá, věc nevídaná.
Nohy si vzadu můžete pohodlně natáhnout, netrpí ani nárty. Stejně jako v octavii ale na delších cestách může vadit malý výstupek – ale pouze pokud si chcete paty na chvilku posunout dozadu. V novém superbu je bez nadsázky více místa než v mercedesu třídy S.
Motorizace pro Škodu Superb III | |||||
---|---|---|---|---|---|
motor | výkon | toč. moment | 0–100 km/h | max. rychlost | komb. spotřeba |
1,4 TSI | 92 kW | 200 Nm | 9,9 s | 208 km/h | 5,3 l/100km |
1,4 TSI | 110 kW | 250 Nm | 8,6 s | 220 km/h | 4,8 l/100 km |
1,8 TSI | 132 kW | 320 Nm | 8,0 s | 232 km/h | 5,8 l/100 km |
2,0 TSI | 162 kW | 350 Nm | 7,0 s | 243 km/h | 6,1 l/100 km |
2,0 TSI | 206 kW | 350 Nm | 5,8 s | 250 km/h | 7,1 l/100 km |
1,6 TDI | 88 kW | 250 Nm | 10,9 s | 206 km/h | 3,9 l/100 km |
2,0 TDI | 110 W | 340 Nm | 8,8 s | 220 km/h | 4,0 l/100 km |
2,0 TDI | 140 kW | 400 Nm | 8,0 s | 237 km/h | 4,0 l/100 km |
TSI = benzínový agregát, TDI = dieselový, platí pro verze s manuální převodovkou vyjma 2,0 TSI, zdroj: Škoda Auto |
Zavazadlový prostor má u Superbu III základní objem 625 litrů, což je o 30 litrů více než u druhé generace a výrazně více, než kolik nabízí konkurence. Tvary „kufru“ jsou pravidelné, víko pátých dveří se vyklápí vysoko, zadní sedadla jsou dělena v tradičním poměru 60:40. Drobná „zrada“ v ceníku: u základního výbavového stupně Active chybí průchod na lyže – u vyšších výbav jej máte bezplatně.
Na rozdíl od druhé generace, postavené kvůli úsporám při nákupu interních technologií na platformě octavie, dostal nový superb zcela shodnou techniku s aktuální generací passatu. Liší se třeba v použitých tlumičích, technický základ je ovšem stejný. Podvozek, lehčí o 12 kg než dosud, má vepředu obvyklé vzpěry typu McPherson, vzadu je pak víceprvková náprava. Součástí standardní výbavy je dále XDS+, tj. rozšířená funkce elektronické uzávěrky diferenciálu (má ji i fabia třetí generace a v praxi auto zjednodušeně řečeno ochotněji zatáčí).
Podvozek si neporadí jen s většími nerovnostmi, jinak nezklame
Italské dálnice občas nabídnou hodně rozbité s většími „zaplátovanými“ úseky; na těch bylo cítit se zkoušenými osmnáctipalcovými koly mírné bouchání zejména zadní nápravy (a to i v komfortním režimu a s příplatkovým DCC).
Ve všech ostatních situacích podvozek výtečně tlumí nerovnosti a je směrově stabilní. Na točitých okreskách malebného Toskánska oceňujeme, jak málo se karoserie naklání a jak přeochotně drží vytyčený směr. Zadní náprava se ochotně dotáčí, z auta cítíte i při divokých manévrech až nečekanou lehkost.
S benzínovou jedna-čtyřkou jsme jezdili za 8,1 l/100 km; odpojování válců je záležitostí 36 ms a je prakticky neznatelné – musíte se soustředit, abyste poznali, že jedete jenom na dva, a nikoli na čtyři válce. Úspora by dle zástupců automobilky měla být zhruba půl litru na sto kilometrů a asymetrické poškození válců by dle dlouhodobých životnostních zkoušek hrozit nemělo.
Nový superb se bezpochyby povedl. Pokud mu něco máme vytknout, budou to detaily typu absence masážní funkce u předních sedadel nebo relativně menšího rozlišení zadní parkovací kamery. Prostorností, designem i jízdními vlastnostmi jde o špičku střední třídy. Passatu či Audi A4 velmi pravděpodobně nastanou od racionálně smýšlejících zákazníků horší časy – kdo nechce klasickou koncepci s pohonem zadních kol jako u BMW řady 3 či Mercedesu třídy C, najde v superbu praktičtějšího a levnějšího společníka. Kdo by to od škodovky ještě před takovými pěti lety čekal…
Může se Vám hodit na služby Firmy.cz: