Článek
Hodnotit design je vždy ošemetné, Volvo XC60 nicméně podle nás vypadá hezky – velmi zdařile kombinuje sportovní styl s nenucenou severskou elegancí. Designéři si vyhráli i s detaily - například v případě zadních, netradičně protáhlých světlometů. Škoda jenom nehezké koncovky výfuku, která celkový dojem trochu kazí.
Zavazadelník má velikost 495 litrů, což by pro běžné přepravní nároky mělo stačit, ve srovnání s konkurencí jsou jeho rozměry lepším průměrem. Místa pro posádku je dostatek, není problém cestovat i na delší cesty se čtyřmi dospělými na palubě.
Zaměření na komfort
Podvozek zaměřený na komfort dobře pohlcuje nerovnosti, ale zároveň se dobře drží stopy i v rychleji projížděných zatáčkách a celkově působí robustním dojmem (bráno s ohledem na kategorii podobně velkých SUV).
V době testu byla ještě naše země takříkajíc pod sněhem, takže bylo možné vyzkoušet trakční podmínky za zhoršených podmínek. Systém Haldex, kterým vybavuje své vozy i koncern VW, fungoval dle očekávání dobře. Rozjezdy na uklouzaném sněhu a ledu se odehrávaly bez sebemenšího zaváhání s hladkým přenosem výkonu mezi obě nápravy.
Při jednom z výjezdů po neprotažené polní cestě na vrcholek kopce bylo cítit, jak velkou má elektronika s přenosem výkonu práci. Volvo XC60 nakonec neprotažený kopec zdolalo, ale bylo jasné, že větší terénní nerovnosti a překážky by asi byl – i přes solidní světlou výšku - problém překonat.
Kompletní bezpečnostní výbava
Překvapit by vás neměla kompletní bezpečnostní výbava už v základu. Máme tady přední, boční i hlavové airbagy, opěrky hlavy chránící krk při nárazu do XC60 zezadu nebo systém BLIS sledující v zrcátku mrtvý úhel. Dále nechybí systém hlídající, zda jste nechtěně nevybočili z jízdního pruhu. Novinkou je systém City Safety, který dovede auto zastavit, pokud hrozí kolize s překážkou před vozidlem.
Největší slabinou modelu je jeho pohonná jednotka (3,2litrový šestiválec), která nenabídne pocitově větší zrychlení než silnější (a levější) turbodiesely, určené pro XC60. Spotřeba paliva se pak pohybuje zhruba na dvojnásobku toho, co by v testovaném modelu spotřebovaly vznětové agregáty. Mezi další nevýhody verze 3,2 AWD pak patří ještě vyšší pořizovací cena.
Velká spotřeba šestiválce
V týdenním testu jsme dosáhli průměrné spotřeby 13,5 litrů paliva, což bude akceptovat jen zarytý odpůrce turbodieselů. Motor má navíc bezpohlavní zvuk a chybí mu i výkonová špička, kolem třech tisíc otáček ožije a nabídne dobrou dynamiku. Vzhledem k vysoké spotřebě paliva to ale nestačí. Volvo XC60 je výborné auto, ale ve spojení s benzínovým šestiválcem trochu ztrácí smysl...
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 3192 ccm, šestiválec, zážehový |
Max. výkon: | 175 kW (238 k) při 6200 ot./min. |
Max. točivý moment: | 320 Nm při 3200 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 9,4 s |
Nejvyšší rychlost: | 210 km/h |
Průměrná spotřeba: | 11,2 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1874 kg |
Poháněná náprava: | 4x4 |
Cena základní verze: | 1 119 300 Kč |