Článek
Hustě prší, na lesní cestě je spousta bláta. Kolona čtyř „yeťáků“ se sune do prudkého kopce. Silniční pneumatiky neprokluzují, auto s novou generací mezinápravové spojky Haldex se pomalu sune vzhůru.
Stačí jenom dávkovat plyn a držet kola rovně. Také sjíždění je díky off-road režimu jednoduché – v tomto případě nemusíte ani šlapat na brzdový pedál. Ale to uměla už předchozí generace a ta nová je na tom úplně stejně. A to je jednoznačná pochvala.
Později opatrně projíždíme třicet centimetrů hlubokým brodem; automobilka oficiálně uvádí brodivost 18 cm, třicet ale kompaktní SUV bez problémů zvládne – je na ně dimenzováno.
Problém není ani s vysokými boulemi, při kterých je vždy jedno kolo ve vzduchu – ani to nedělá jedinému SUV z Mladé Boleslavi, které lehčí terén zvládá bez mrknutí oka, problém. Co víc potřebuje majitel, který tu a tam potřebuje projet po zablácené nebo zasněžené cestě ke své chatě?
Suverénní i při rychlé jízdě
Důležité je, že yeti se chová velmi suverénně i při vysokých rychlostech. V Německu legálních 200 km/h auto zvládá s velkým přehledem, dovnitř sice proniká vyšší hluk, ale jinak je z podvozku převzatého z Octavie Scout cítit velká jistota, a třebaže je trochu tvrdší, většinu nerovností odfiltruje velmi dobře.
A když o pár kilometrů dále odbočujeme na dálniční výjezd na poslední chvíli, projeví se i ochota k vykroužení oblouku s velmi neutrálním projevem.
Není moc kompaktních vozů SUV, které by jezdily tak dobře jako yeti, jenž svým projevem připomíná spíše hatchback než auto s vyšší světlou výškou.
V interiéru přibyly nové potahy nebo dekorační lišty na přístrojové desce. Jeho stáří je i po těchto drobných změnách znatelné a kupříkladu navigační systémy či ovládání audia nabídnou intuitivní ovládání, moc hezký pohled na použitou grafiku ale není.
Nepochopitelně stále chybí USB slot, naopak poprvé u škodovky přibyla barevná parkovací kamera (nemá ji ani nedávno omlazený superb!).
Yeti stále nabídne výtečnou prostornost pro čtyři pasažéry. Počítat ale musíte s menším kufrem (jen díky němu má karoserie tak povedený vzhled zadních partií), který se ale dá zvětšit na úkor prostornosti pro zadní cestující – posunem zadních samostatných sedadel. Všechna tři sedadla lze jednotlivě sklápět nebo dokonce vyjmout z vozu a výrazně tak zvětšit základních 405 litrů.
Nabídka kol byla rozšířena o čtyři disky z lehké slitiny v novém designu. Pestřejší je také paleta barev. Nové jsou čtyři metalické odstíny: bílá, zelená, šedá a hnědá (poslední pouze pro nejvyšší výbavu Laurin & Klement).
Jak již bylo mnohokrát řečeno, omlazený yeti přišel o přední masku s kulatými mlhovými světly. Ta u faceliftu zmizela, mlhovky jsou hranaté a umístěné níže v nárazníku. Nové jsou příplatkové bi-xenony s integrovanými LED světly pro denní svícení.
Vzadu je pouze nové logo a typické lomení pátých dveří, které postupně přebírají všechny současné škodovky.
Dvě výrazně odlišné verze
Modernizovaný yeti nově nabízí dvě designové linie. Zákazníci tak budou mít k dispozici „městské“ provedení, které má nárazníky, boční lišty i prahy lakované v barvě karoserie.
Druhá verze sází na dobrodružnější vzhled a má výše uvedené prvky černé, respektive jinak tvarované (přední a zadní nárazník). Světlá výška je ale u obou provedení stejná (180 mm), jízdně se tedy neliší, jde pouze o vizuální rozdíl.
Nabídka motorů a převodovek zůstala stejná jako u původního yetiho. Přesto je zde několik nových prvků – naftový motor 2,0 TDI/125 kW je k dispozici také v kombinaci pohonu všech kol a šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG.
Pro yetiho s pohonem předních kol a motorem 1,6 TDI/77 kW bude nyní možno objednat DSG se sedmi stupni.
Objednávat lze nový model už nyní, k prvním zákazníkům se dostane až v lednu příštího roku. Městská verze stojí od 339 900 korun, Yeti Outdoor je k dispozici od 464 900 korun.