Článek
To první, co zaujme, když dostanete klíče, je rádio. Modul najdete na nádrži, USB vstup na MP3 pod sedačkou. Brzy ale zjistíte, že výkon aparatury bohužel na poslech hudby za jízdy s uzavřenou helmou na hlavě nestačí.
Silnou stránkou je vizáž stroje. Motorka je plná ostrých tvarů a podle webu výrobce „Heshan Guoji Nanlian Motorcycle Industry“ stroj vychází z legendárních Transformers.
Když jsme u webu – pátrání po technických specifikacích není vůbec snadné, pravděpodobně půjde o motorku postavenou na zakázku, tedy podle požadavků evropského dovozce.
Na stránkách se dozvíte, že Heshan Guoji Nanlian Motorcycle Industry vyrábí přes 300 000 motocyklů, exportuje do více než 30 zemí světa. U nás je leopard k dispozici vždy v šedé v kombinaci s modrou nebo zelenou barvou.
Jednoválec má 12 koní
Jednoválcový agregát o výkonu 8,5 kW sice plní emisní normu Euro 4, bojuje ale s udržením volnoběhu a při prudkém přidání plynu, zejména při rozjezdech, samovolně zhasíná. Ještě že alespoň promptně startuje.
Trubkový rám je pravděpodobně dimenzován na větší motor, s výkonem 125 ccm motoru proto nemá žádný problém, motorka je stabilní a přesná. Vděčí za to i vidlici USD, kterou známe spíše z vyšších kubatur. Dobře utlumeny jsou i vibrace od motoru.
Škoda, že na předním kole nezůstaly oba kotouče, které jsou k dispozici pro čínskou verzi s motorem 300 ccm. Testovaný motocykl totiž brzdil dobře jenom chvíli. V zátěži se brzdy rychle unavily, pak se jejich účinnost značně snížila. Je dobré s tím počítat, když na motorku posadíte spolujezdce a vydáte se „testovat“ výkon motoru.
Detaily jsou na dobré úrovni
Dílenské zpracování je na slušné úrovni. Když se podíváte blíže, objevíte i řadu detailů, které u jiných motorek této kategorie zatím chybí. Například použití LED osvětlení nebo „3D“ blinkry.
Dodejme, že prostor pod sedlem je uzamykatelný a nabízí dost místa na povinnou výbavu.
Ze statistik Svazu dovozců plyne, že v prvních šesti měsících roku 2017 bylo zaregistrováno 24 strojů značky Senke. Jaký podíl na tom má model Leopard, jasné není. Pokud by se podařilo vyřešit popisované potíže, mají se zavedení výrobci čeho bát.
Leopard totiž patří mezi nejdynamičtější stroje své kategorie – a to jak vzhledem, tak jízdním výkonem. Navíc je o cca 10 000 korun levnější, než je v segmentu běžné.
Zatímco ve vyšších kubaturách mají jezdci tendenci víc řešit původ a značku stroje, u „první“ motorky to nebývá až tak významné kritérium. Z tohoto pohledu má čínský leopard poměrně slušnou šanci na úspěch.
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 125 ccm, čtyřdobý jednoválec |
Max. výkon: | 8,5 kW/11,5k při 9000 ot./min. |
Max. točivý moment: | neudává se |
Průměrná spotřeba: | neudává se |
Pohotovostní hmotnost (EU): | 144 kg |
Cena s testovanou motorizací: | 56 990 Kč |