Článek
Designově je Colt povedeným automobilem. Čelní maska se světlomety ve tvaru slzy působí dravě až agresivně. Šestnáctipalcová příplatková kola umístěná v rozích karosérie vozu dodávají na sportovním vzhledu, což ještě více podtrhuje chromovaná koncovka výfuku.
Na vývoji Coltu Mitsubishi spolupracovala se smartem. Více než polovina použitých dílů je shodně použita i v modelu Forfour. Výsledek tohoto spojení je více než uspokojivý. Colt nabízí ve třídě malých vozů nadprůměrnou variabilitu interiéru s dostatečným prostorem pro posádku. Navíc testovaný vůz byl vybaven benzínovým čtyřválcem o objemu 1350 ccm s výkonem 70 kW. Což jej rovněž staví mezi špičku tohoto segmentu.
Aby měl řidič při jízdě přehled o dění na silnici, je potřeba dobrý výhled z vozu. V případě Coltu tomu napomáhají velkorysá zpětná zrcátka na jedné straně, avšak šikmo vpřed ho komplikuje široký sloupek na straně druhé. Dozadu je výhled průměrný.
Nadprůměrná variabilita
Na celé čáře to Colt vyhrává v případě variability a prostornosti interiéru. Sedadla vpředu i vzadu poskytují cestujícím dostatečné pohodlí. Na těch zadních je navíc nadprůměrný prostor pro nohy, neboť se sedadla dají posunout vzad až o 20 cm. Potíže s místem pro hlavu nemají ani vyšší cestující. Dostatečným prostorem na zadních sedačkách disponuje Colt především díky poměrně vysoké stavbě karosérie.
Ergonomie ovládacích prvků je na dobré úrovni. Přístrojová deska zaujme minimalistickým pojetím, které doplňují v noci podsvícené plastové doplňky. Tříramenný volant se dobře drží a ovládání vozu je díky němu příjemné a pohodlné. Sportovního ducha vozu evokují ukazatele stavu paliva, rychlosti a otáčkoměr. Marně však bude řidič hledat teploměr chladící kapaliny. Ten u Coltu chybí.
Dobré brzdy
Třináctistovka pod kapotou Coltu se vyznačuje dynamickým a pružným chodem. Maximální výkon má hodnotu 70 kW při 6000 otáčkách za minutu, nejvyšší točivý moment pak 125 Nm při 4000 ot./min. Pohonnou jednotku charakterizuje i její úspornost. Dle údajů automobilky spotřebuje v kombinovaném provozu 5,8 litru na 100 km, což odpovídá v průběhu testu zjištěnému průměru 6,5 litru. Více práce však měli konstruktéři věnovat odhlučnění motoru. V interiéru je motor slyšet více, než by se slušelo.
Colt je malým vozem a nejlépe se cítí v městském provozu. Řazení bylo přijatelně přesné, v rámci třídy spíše průměrné. Pocit jistoty dodají řidiči velmi slušné brzdy, které se vyznačují důrazným nástupem. Mimo město se ovšem Colt rovněž neztratí, i když to není prostředí, které by zvláště vyhledával.
Technické údaje | |
Mitsubishi Colt 1,3i Invite, 5dv. | |
Motor | |
Zážehový, řadový, čtyřválec | |
Objem (ccm) | 1350 |
Max. výkon (kW/ot.min.) | 70 kW/6000 |
Max. toč. moment (Nm/ot.min.) | 125/4000 |
Převodovka | |
Manuální pětistupňová | |
Rozměry (mm) | |
Délka | 3870 |
Šířka | 1695 |
Výška | 1550 |
Rozvor | 2500 |
Objem nádrže (l) | 47 |
Spotřeba (l/100 km) | |
Město | 7,4 |
Mimo město | 4,8 |
Kombinovaný provoz | 5,8 |
Základní cena | 389 900 Kč |
Příplatková výbava | |
Koberce | 1224,5 Kč |
Kola 16 palců | 21 782 Kč |
Cena testovaného vozu | 412 906,5 Kč |