Článek
Kia Carens je velké MPV. Nebo spíš velký hatchback... ? Kdo ví. My se přikláníme k MPV, protože nabízí opravdu hodně místa.
Trochu Evropan, trochu Korejec
Vzhledově jsme také na vážkách. Tohle auto vypadá už víc evropsky, ale pořád má mírné sklony k syndromu korejského přehánění - jako příklad vezměme ostrou hranu mezi úrovní zadního okna a víkem zavazadelníku. Evropský designér by si něco takového nedovolil.
Jinak ale musíme kiu pochválit. Auto je určeno pro rodiny se spíš konzervativním vkusem a tomu je vše podřízeno.
V interiéru také nenajdeme žádné velké experimenty. Tříbarevná přístrojová deska však vypadá velmi moderně a příjemně. Velmi jsme ocenili to, že na všechny ovladače je báječně vidět a lze na ně dobře dosáhnout. Za zmínku stojí také konečně vlastní rádio Kia (dříve bylo pouze dodatečně montované), které však svojí kvalitou zklamalo. Především příjem rádia je slabý a v centru Prahy nechytit stanici City je špatný výsledek.
Místa je všude opravdu hodně. Hlavně na zadních sedadlech jsme byli překvapeni mezerou pro nohy, která na tuto kategorii byla opravdu slušná.
Měkké polstrování sedadel sice zvyšuje pohodlí když stojíte na křižovatce, ale v zatáčkách je dost nevhodné. Vůbec totiž nedrží tělo a je nutné se pevně držet volantu či madel dveří.
Zavazadlový prostor má v základním uspořádání 430 l. Pod podlahou však skrývá ještě množství přihrádek a pokud jsou sklopeny opěradla, zvětší se až na více než dobrých 2106 l.
V měkkých peřinách
Podvozek u automobilu je poněkud měkčí. Sice už to není původní kolébání, ale i tak je nastaven na hodně komfortní notu. Při vysoké stavbě karoserie a značné hmotnosti (1706 mm) se carens v zatáčkách dost naklání a velmi často si pohvízdávají pneumatiky.
Vyzdvihnout však musíme motor. Dvoulitrový vznětový čtyřválec má lineární záběr, táhne opravdu nádherně a co hlavně - v interiéru je naprostý klid. Jeho utlumení je vynikající, stejně jako zavěšení v karoserii, takže si posádka nemusí užívat nepohodlí vibrujících plastů. Spotřeba se u vozu pohybovala kolem 7,2 l na 100 km, ale většina naší trasy vedla přes město. Spokojeni jsme i s přístupem automobilky k ekologii - Carens má v základu filtr pevných částic.
Větší auto, větší cena
Už to není, co bývalo. S posunem techniky se posunula i cena. Ta základní se pohybuje na úrovni 500 000 Kč. I to je ale hodně dobré, zvlášť když je dnes v nabídce i akční sleva. A navíc se konkurence této hranice téměř ani nedotkne. Náš vůz však s testovaným motorem a příplatkovou výbavou stál 630 980 Kč. A to je už cena, za kterou je možné najít už pár pětimístných MPV.
Technické údaje | |
Kia Carens 2.0 CRDi EX | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1991 ccm |
Max. výkon | 103 kW při 4000 ot./min |
Max. točivý moment | 305 N.m při 2500 ot./min |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 7,8 |
Mimo město | 5,2 |
Kombinace | 6,1 |
Výkony | |
Max. rychlost | 187 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 11,0 s |
Převodovka | |
šestistupňová manuální | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4525 mm |
Šířka | 1820 mm |
Výška | 1650 mm |
Rozvor | 2700 mm |
Objem zavazadelníku | 430/2106 l |
Provozní hmotnost | 1706 kg |
Ceny | |
Základní cena vozu | 499 980 Kč* |
Základní cena motorizace | 559 980 Kč* |
Cena testovaného vozu | 630 980 Kč* |
* Před akční slevou