Článek
Okázalá, luxusní, drahá, dostatečně pohodlná, ale nezapomínající na sportovnost – tak by se ve stručnosti dala charakterizovat nová řada 6 v karosářském provedení kabrio. Novinka od BMW se prozatím nabízí se dvěma motory a úplně to postačuje, žádné klapotající úsporné diesely nejsou k dispozici. Vybírat můžete buď z šestiválce s objemem tři litry (640i) nebo dvakrát přeplňovaného osmiválce (650i).
Otestovali jsme silnější motor, který sice na svém předchůdci ztrácí 0,4 litru ze zdvihového objemu (nyní 4,4 litru), je však díky dvojitému přeplňování výkonnější a nabídne vynikající pružnost. Každé sešlápnutí plynu vás katapultuje k horizontu, pružnost 407koňového motoru s točivým momentem 600 Nm je fantastická. Je prakticky jedno, jakou má samočinná osmistupňová převodovka zařazenou rychlost, reakce na plyn je vždy bezprostřední a spontánní.
Skvělý osmiválec
Razantnost, kterou má motor ve svém DNA, jasně prokazuje zrychlení 0-100 km/h za rovných pět vteřin, při 250 km/h motoru nedovolí zrychlovat elektronický omezovač (věříme, že po jeho deaktivaci by nebyla problémem rychlost blízká 300 km/h).
Výrobce udává kombinovanou spotřebu 10,7 l, je tedy jasné, že o úsporný model v případě 650i rozhodně nepůjde. Na jednocifernou hodnotu (rozuměj pod deset litrů) se dostanete při jízdě ustálených 120 km/h se zařazeným osmým rychlostním stupněm. V praxi se s tímto modelem jezdí za 12 – 15 litrů podle toho, jak moc šlapete na plyn.
Dlouhý osmý stupeň nicméně snižuje otáčky na přijatelnou úroveň – při 180 km/h točí motor lehce nad 3000 otáček. Osmiválec těsně pod červeným polem do výfuku krásně „bouchne“, škoda jen, že BMW „zapomnělo“ naladit zvuk při podřazování. Zvukový projev motoru neruší, měl by však být podle nás ještě hutnější.
Kabina nezklame: sedadla jsou pohodlná, dají se skvěle nastavit a problém nebudete mít ani s ergonomií. Nové je rozpoznávání dopravních značek, která se zobrazují na příplatkovém, barevném head-up displeji. Škoda, že se kromě rychlosti nezobrazuje aktuálně zařazený rychlostní stupeň. Čtení značek fungovalo správně zhruba na 95 procent, občas se stalo, že systém hlásil špatné nejvyšší dovolené rychlosti.
Zadní sedačky pouze nouzové
Automobil je homologovaný jako čtyřmístný, na zadní sedačky ale moc nesázejte. Tak tak se na ně vejdou malé děti, i průměrně vzrostlý dospělý má vzadu velký problém s koleny. Zadní sedačky jsou stále pouze nouzové (a to i přesto, že oproti minulé generaci „šestky“ tady je o trochu víc místa). Kufr nabídne dostatečných 300 litrů.
Stylová plátěná střecha se složí, respektive natáhne pomocí elektromotorků, stačí, aby uživatel stiskl příslušné tlačítko. Natažení, respektive stažení trvá 19 (21) vteřin při rychlosti až 40 km/h. Skvělou drobností je možnost nezávisle na střeše zavírat či otevírat vertikální zadní okno (tzv. mód California).
Komfortní, ale na sportovní notu také zahraje
Na jízdních vlastnostech se pozitivně projevuje pohon zadních kol a dobré rozložení hmotnosti. Komfortní podvozek dobře filtruje nerovnosti. Problém je však s velmi vysokou váhou (provozní hmotnost téměř 2,4 tuny). I tak si řízení užijí i nároční řidiči, po částečném nebo dokonce plném vypnutí stabilizace, respektive přepnutí do režimu Sport nebo Sport+ se projeví sportovní geny, hravost a přirozená přetáčivost na přání.
Mezi luxusními kabriolety v cenové relaci 2 – 2,5 miliónu jde o jeden z nejsportovnějších, ne-li vůbec nejsportovnější model. Škoda jen té velmi vysoké hmotnosti... A samozřejmě vysoké ceny jak samotného automobilu, tak mnohých lákadel ze seznamu příplatkové výbavy.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 4395 ccm, osmiválec, zážehový, 2x turbo |
Max. výkon: | 300 kW (407 k) při 5500 ot./min. |
Max. točivý moment: | 600 Nm od 1750 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 5,0 s |
Nejvyšší rychlost: | 250 km/h |
Průměrná spotřeba: | 10,7 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 2 015 kg |
Poháněná náprava: | zadní |
Cena základní verze: | 2 455 000 Kč |