Článek
Automobilová divize čínské společnosti Evergrande, nazvaná New Energy Vehicle Group, balancuje nad propastí. Od loňského září doručila zákazníkům pouhých devět stovek nových crossoverů Hengchi 5, vozů své hlavní značky.
Evergrande NEV teprve nedávno oznámila „hibernaci“ švédské firmy NEVS, která vznikla z pozůstatků automobilové divize Saabu a snažila se o pokračování výroby některých jeho modelů, stejně jako o vývoj autonomního vozítka.
Nyní podle agentur Bloomberg a Reuters čelí automobilová divize skupiny Evergrande náročné restrukturalizaci, díky níž by se měla po finanční stránce udržet nad vodou.
Továrna Saabu opět zavírá. NEVS chce propustit téměř všechny zaměstnance
Součástí je i propouštění zaměstnanců; jejich počet snížila o 931 na celkových 2795 lidí. Navzdory tomu však pořád není vyhráno a firma potřebuje další peníze. „Nezískáme-li nové finance, Evergrande NEV bude čelit riziku ukončení činnosti,“ uvedla.
Ony finance by měly být ve výši 29 miliard jüanů, tedy 91,2 miliardy korun. To není zrovna málo, ovšem plány firmy s touto sumou také nejsou malé – chce díky nim představit několik dalších modelů a rozběhnout masovou výrobu. Původní plány hovořily o tom, že v první polovině roku 2023 má přijít na trh druhý elektromobil a že do roku 2025 chce firma vyrábět milion aut ročně.
Zprávy o neveselých vyhlídkách automobilové divize přicházejí po informacích o tom, že celá skupina Evergrande chce restrukturalizovat svůj obří zahraniční dluh ve výši 22,7 miliardy dolarů, tedy zhruba 491 miliard korun. Automobilová divize je v plánech na transformaci Evergrande důležitá, navzdory tomu, že v minulosti tato skupina byla jedním ze špičkových čínských developerů. Dnes je podle Reuters středem prohlubující se dluhové krize.