Článek
Jedním z mnoha důsledků ruské invaze na Ukrajinu je podle Automotive News nedostatek řidičů kamionů v Evropě. Značné množství lidí zaměstnaných v tomto odvětví pochází z válkou zničené země a mnozí z nich ze zřejmých důvodů od začátku roku 2022 nemohou vykonávat svou práci. To způsobilo, že výrobci automobilů mají nedostatek lidí odpovědných za přepravu automobilů z továrny prodejcům po celé Evropě.
Aby toho nebylo málo, pandemie koronaviru následovaná nedostatkem polovodičů brzdila výrobu automobilů, takže poptávka po řidičích kamionů poklesla. Vzhledem k tomu, že automobilky na starém kontinentu obnovují svou činnost téměř na plnou kapacitu, mají logistické problémy, protože nemohou najít dostatek lidí, kteří by čerstvě vyrobená auta dopravili.
Stellantis proto nabízí školení továrních dělníků na řidiče kamionů. Společnost rozeslala e-maily a umístila plakáty do svých evropských závodů, aby přilákala lidi, kteří vyrábějí auta, aby je mohli dodat. K práci se přihlásilo přibližně 140 zaměstnanců.
Každé třetí auto v Rusku teď pochází z Číny
Stellantis nejen platí za školení lidí, ale také zvažuje nákup vlastních nákladních vozidel. Mluvčí automobilového konglomerátu říká, že změna zaměstnání může být dočasná nebo trvalá.
Aby se zkrátila doba potřebná k odeslání hotového vozu, Stellantis dokonce žádá prodejce, aby přijeli do továrny a vyzvedli vozidla zákazníků.
Rovněž konkurenční Renault kontaktoval personální společnost Adecco Group, aby poskytla pomoc pracovníkům továrny při získávání řidičských průkazů na nákladní automobily.
Stellantis prodává na starém kontinentu značky Abarth, Alfa Romeo, Citroën, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot a Vauxhall.