Článek
Britská automobilka Jaguar Land Rover v prohlášení uvedla, že se v případě snižování emisí CO2 u svých modelů dostala do velkého skluzu v závislosti na uvedení některých hybridních a plug-in hybridních motorů.
Automobilky mohou čelit ještě přísnějším emisním limitům, než očekávaly
„Nejsme rádi, že pro letošní rok nesplňujeme předpisy, ale velkou část z tohoto problému jsme nemohli ovlivnit,“ uvedl pro Automotive News finanční ředitel automobilky Adrian Mardell v narážce na koronavirovou pandemii, jenž na čas zpomalila výrobu i vývoj prakticky všech automobilek světa.
JLR se snažil cíle u svých modelů dosáhnout uvedením plug-in hybridních verzí modelů Evoque a Discovery Sport. Jejich prodej byl ale i v souvislosti s nesrovnalostmi v emisích zastaven. Podle Mardella už JLR vyčlenilo na pokuty přesně 90 milionů liber (2,7 miliardy korun), což odpovídá hodnotě pokuty od Evropské unie. Společnost plánuje limity plně dodržet v roce 2021.
Nové české plakety pro ekologičtější auta budou platit i v Německu
V podobné situaci jako JLR se ocitl například i Ford. Ten se ovšem rozhodl pokutu nezaplatit a raději rychle uzavřel smlouvu s Volvem, které podmínky splnilo, a navíc může prodávat ostatním firmám zbylé emisní kredity. Ford uvedl, že se k takovému kroku musel uchýlit po přerušení prodejů modelu Kuga PHEV.
Volvu se tak znovu vyplatila masivní investice do elektrifikovaných modelů ve svém portfoliu. Švédská společnost se nechala slyšet, že peníze pocházející z dohody s Fordem opět investuje do nových projektů „zelené“ technologie.
Za letošní rok musí automobilky splnit flotilové emise průměrných 95 g/km CO2 u auta evropského střihu s provozní hmotností 1380 kg.