Článek
„Auta jsou nejhorší kategorií produktů, které jsme kdy zkoumali,“ stojí v úvodu zprávy o studii společnosti Mozilla, jež se zabývala bezpečností dat uživatelů. Firma prověřila 25 značek a všechny dostaly varovnou symbolickou nálepku „soukromí není součástí“.
Všechny značky o lidech sbírají příliš osobních údajů – více, než by bylo pro zajištění služeb konektivity potřebné. Také tato data využívají i pro další věci než pro zajištění oněch služeb. Mohou sbírat data o způsobu, jakým s autem pracujete, jaké služby připojené k internetu v něm používáte, a prostřednictvím aplikaci ve smartphonu také o konkrétním telefonu.
Samozřejmostí jsou i data o tom, jak rychle člověk jede, kam a kudy jezdí či jakou poslouchá hudbu. Z toho jsou schopny odvodit zájmy, schopnosti či inteligenci daného člověka.
Většina automobilek také podle podmínek, které člověk při začátku používání služeb připojených k internetu odsouhlasí, může data dále sdílet či prodávat. 56 % značek je také může poskytovat policii na základě pouhé žádosti, bez potřeby soudního příkazu.
Navíc, ze zkoumaných značek výhradně Renault a Dacia poskytují řidičům možnost data nechat vymazat. Téměř všechny značky kromě Renaultu, Dacie, které dopadly v hodnocení nejlépe, a Tesly, která je naopak nejhorší, sice jsou členy Aliance pro automobilové inovace, jež by měla zajišťovat vyšší míru soukromí a transparentnosti, závazky vyplývající z členství však podle Mozilly neplní.