Článek
Investice v bezprecedentní celkové výši jsou reakcí na rostoucí počet omezení, která některé země uvalují na auta s benzinovými a naftovými motory. Za zmínku stojí Čína, která majitelům elektromobilů garantuje různé výhody spojené zejména s registrací nového auta, a také např. Německo, které v posledních měsících rozšiřuje oblasti se zákazem vjezdu starších dieselových aut. [celá zpráva]
Zhruba polovina z 6,7bilionového balíku peněz má být investována směrem k čínskému trhu. „Cokoliv se stane v Číně, je důležité pro celosvětový automobilový trh, protože Čína je největším hráčem,” uvedl na detroitském autosalonu Karl Brauer, automobilový analytik u Auto Trader/Cox Automotive.
Cílem této investice automobilek je samozřejmě rozšířit své nabídky elektromobilů. Celá částka pochopitelně nebude investována najednou, ale v horizontu pěti až deseti let. „Pokud se automobilky chtějí udržet dvacet, třicet, čtyřicet, padesát let, jakkoli dlouho, budou potřebovat plán. A elektromobily jsou tím plánem,” říká Brian Marango, šéf marketingu a prodejní strategie elektromobilů u Nissanu.
Koncern Volkswagen, stran emisí proslulý kauzou Dieselgate, má z oné celkové částky stát za téměř třetinou. Její součástí je uvedení rodiny vozů I.D. na trh, které započne už v letošním roce. [celá zpráva]