Článek
„Jak jsme oznámily letos v březnu, společnosti Honda a Nissan zkoumají různé možnosti budoucí spolupráce, přičemž využívají svých silných stránek,“ uvedly automobilky v samostatných prohlášeních. Dodaly, že budou zainteresované strany včas informovat o všech novinkách.
Proces sbližování pokračoval v srpnu, kdy značky spolu s Mitsubishi uzavřely memorandum o porozumění. Nová aliance by se měla zaměřit na společný vývoj elektromobilů a softwaru. Fúze Nissanu a Hondy se však dosud neočekávala.
Obě společnosti v posledních měsících posílily vzájemné vazby. Čelí silné konkurenci čínských výrobců elektromobilů, která zvýšila tlak na starší značky, aby dokázaly vytěžit dostatečný zisk z podnikání v oblasti elektromobilů, připomíná agentura Reuters.
Nissan a Honda jsou třetí a druhou největší automobilkou v Japonsku po Toyotě. V roce 2023 prodaly celosvětově dohromady 7,4 milionu vozů.
Potýkají se s výzvami ze strany výrobců elektrických vozidel, zejména v Číně, kde prudce rostou BYD a další firmy. Obě japonské firmy tak ztrácejí podíl na čínském trhu.
Čína se v listopadu podílela na celosvětovém prodeji elektromobilů téměř 70 procenty. Jen v tomto měsíci se jich v Číně prodalo více než 1,27 milionu.