Článek
Společnosti v úterním prohlášení prozradily, že FCA nově sníží na 2,9 miliardy eur (77,3 miliardy Kč) hotovostní část ze speciální dividendy 5,5 miliardy eur, kterou mají podle podmínek loni podepsané dohody získat akcionáři firmy.
PSA pak pozdrží plánované rozdělení svého podílu 46 procent ve výrobci součástek Faurecia akcionářům nové skupiny. Tržní kapitalizace Faurecie nyní činí 5,9 miliardy eur.
Informovaný zdroj agentuře Reuters řekl, že cílem těchto změn je posílit strukturu rozvahy obou firem po koronavirové krizi a zajistit, že plánovaná fúze bude dokončena co nejdříve to bude možné.
Test Fiatu Tipo Street: Stará škola s výborným podvozkem
Analytici upozorňují, že výplata tak vysoké hotovosti akcionářům FCA, v čele s kontrolním investorem EXOR, holdingovou firmou italské rodiny Agnelliových, může oslabit finance nové automobilky, protože automobilový průmysl platí za letošní koronavirovou epidemii vysokou cenu.
FCA a PSA nyní očekávají roční úspory ze svého spojení více než pět miliard eur místo původních více než 3,7 miliardy eur. Obě automobilky také potvrdily, že očekávají dokončení celého procesu spojení v prvním čtvrtletí příštího roku. Společnosti se na fúzi v hodnotě 50 miliard USD (1,2 bilionu Kč) dohodly v prosinci 2019.
Peugeot 5008 má po faceliftu, kráčí ve stopách menší 3008
Dohoda dává dohromady značky francouzské skupiny Peugeot, Citroën, Opel a DS se značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram. Roční odbyt sloučené skupiny by měl dosahovat zhruba 8,7 milionu vozů a tržby téměř 170 miliard eur.