Článek
V Las Vegas se nekoná pouze veletrh elektroniky CES. Jednou do roka se zde sejdou také lidé, které nikdo neoslovuje jménem, kteří přijedou několika dopravními prostředky odnikud a kteří vše platí hotovostí. Jsou to hackeři. Lidé, kteří se nabourávají do cizích počítačů a systémů.
Tato konference se jmenuje Def Con a letos tu měli hackeři, kteří se zúčastnili, k dispozici i několik virtuálních automobilů. Jejich úkolem bylo nabourat se do systému vozu, dešifrovat kód, otevřít a zavřít kufr, ovládat hlasitost a ladění rádia a zamykat dveře. To vše jen přes své počítače.
Hackeři otevřeli automobilkám oči
Assaf Harel, hlavní vědec izraelské společnosti Karamba Security, která poskytuje technologii zabezpečení automobilů a spolupracuje s výrobci a dodavateli automobilů včetně Denso Corp a Alpine Electronics, uvedl, že hackerská komunita otevřela oči automobilového průmyslu.
„Výrobci automobilů objevují díky hackerům nové problémy, což zdůraznilo bezpečnostní potřeby výrobců automobilů i dodavatelů,“ řekl Harel, který provozoval stanici, kde se hackeři mohli pokusit ovládnout světelnou křižovatku na dálku.

Hackerům nemusí být nepřístupné ani semafory. (Ilustrační foto)
Na to, že vozy mohou být „hacknuty”, už dávno upozornili mnozí specialisté, laici i novináři. Například v roce 2015 dokázala dvojice hackerů nabourat systém vozu Jeep a za jízdy na dálku otáčela volantem a vyřadila brzdy z provozu. Předtím ale osoby s vozem fyzicky strávily několik měsíců a hledaly cestu, jak se do jeho systémů dostat.
Většina z účastníků konference Def Con nepatří mezi zločinné hackery. Velká esa této oblasti dnes už pracují pro legální podniky a firmy. Jednou takovou je Bugcrowd - firma, která nabírá hackery proto, aby jim dávala přímá zadání od různých podniků a vládních institucí dostat se do systémů. Hledat chyby, zadní vrátka. Po odhalení informují majitele a získají za to odměnu.