Článek
Společnost BMW ve čtvrtek oznámila, že její celosvětový prodej se ve třetím čtvrtletí meziročně snížil o 13 procent na 540 882 vozů.
V samotné Číně se prodej propadl o téměř 30 procent na necelých 148 000 vozů, zatímco v Evropě klesl pouze o jedno procento na zhruba 219 000 vozů. Údaje o prodeji v jednotlivých regionech nezahrnují superluxusní značku Rolls-Royce.
Automobilka BMW v září předpověděla, že její celosvětový odbyt se v celém letošním roce mírně sníží, zatímco v předchozím výhledu počítala s mírným nárůstem. Firma také zhoršila odhad celoroční provozní marže na šest až sedm procent, dříve mluvila o osmi až deseti procentech. V loňském roce automobilka zvýšila odbyt o 6,4 procenta na rekordních 2,55 milionu vozů.
USA chtějí zakázat prodej propojených aut i techniky z Číny a Ruska
Ke zhoršení odhadu celoroční marže v září přikročil rovněž konkurent Mercedes-Benz. Ten ve čtvrtek uvedl, že jeho celosvětový prodej ve třetím čtvrtletí meziročně klesl o tři procenta na 594 600 vozů. Globální prodej samotné značky Mercedes-Benz se snížil pouze o procento na 503 600 vozů, v Číně se však propadl o 13 procent na 170 700 vozů.
Německý automobilový průmysl se v poslední době potýká s řadou problémů, které kromě klesající poptávky a rostoucí konkurence z Číny zahrnují rovněž vysoké výrobní náklady a komplikace při přechodu k elektromobilům.
Evropští spotřebitelé se zdráhají dražší elektromobily kupovat, a to mimo jiné kvůli obavám z nedostatečné infrastruktury pro jejich dobíjení, napsala agentura Reuters.
Problémy německého automobilového průmyslu podle Reuters demonstruje například nedávné varování německého automobilového koncernu Volkswagen, že by mohl poprvé ve své historii přikročit k uzavírání závodů v Německu. Koncern Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě, jeho součástí je mimo jiné i Škoda Auto.