Hlavní obsah

Automobilky BMW a Mercedes čelí poklesu prodeje, a to zejména kvůli Číně

Němečtí výrobci prémiových automobilů BMW a Mercedes-Benz vykázali ve třetím čtvrtletí pokles prodeje, a to zejména kvůli slabšímu odbytu v Číně. Vyplývá to z jejich zpráv. Čína je největším automobilovým trhem na světě. Čínskou poptávku po automobilech však v poslední době podkopávají problémy tamní ekonomiky, zahraniční automobilky navíc v Číně čelí ostré konkurenci ze strany domácích výrobců.

Foto: Petr Horník, Novinky

Ilustrační foto

Článek

Společnost BMW ve čtvrtek oznámila, že její celosvětový prodej se ve třetím čtvrtletí meziročně snížil o 13 procent na 540 882 vozů.

V samotné Číně se prodej propadl o téměř 30 procent na necelých 148 000 vozů, zatímco v Evropě klesl pouze o jedno procento na zhruba 219 000 vozů. Údaje o prodeji v jednotlivých regionech nezahrnují superluxusní značku Rolls-Royce.

Automobilka BMW v září předpověděla, že její celosvětový odbyt se v celém letošním roce mírně sníží, zatímco v předchozím výhledu počítala s mírným nárůstem. Firma také zhoršila odhad celoroční provozní marže na šest až sedm procent, dříve mluvila o osmi až deseti procentech. V loňském roce automobilka zvýšila odbyt o 6,4 procenta na rekordních 2,55 milionu vozů.

USA chtějí zakázat prodej propojených aut i techniky z Číny a Ruska

AutoMoto

Ke zhoršení odhadu celoroční marže v září přikročil rovněž konkurent Mercedes-Benz. Ten ve čtvrtek uvedl, že jeho celosvětový prodej ve třetím čtvrtletí meziročně klesl o tři procenta na 594 600 vozů. Globální prodej samotné značky Mercedes-Benz se snížil pouze o procento na 503 600 vozů, v Číně se však propadl o 13 procent na 170 700 vozů.

Německý automobilový průmysl se v poslední době potýká s řadou problémů, které kromě klesající poptávky a rostoucí konkurence z Číny zahrnují rovněž vysoké výrobní náklady a komplikace při přechodu k elektromobilům.

Evropští spotřebitelé se zdráhají dražší elektromobily kupovat, a to mimo jiné kvůli obavám z nedostatečné infrastruktury pro jejich dobíjení, napsala agentura Reuters.

Problémy německého automobilového průmyslu podle Reuters demonstruje například nedávné varování německého automobilového koncernu Volkswagen, že by mohl poprvé ve své historii přikročit k uzavírání závodů v Německu. Koncern Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě, jeho součástí je mimo jiné i Škoda Auto.

Vedení Fordu označilo čínské automobilky za existenční hrozbu

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám