Článek
„Výrobci čipů jsou ochotni vyhovět žádosti vlády a pokusí se zaměřit co nejvíce na automobilové čipy, aby podpořili produkci ve Spojených státech, Evropě a Japonsku,” řekla ministryně hospodářství Wang Mej-chua.
Věc se dostala na diplomatickou úroveň poté, co se na tchajwanskou ministryni obrátil s písemnou žádostí o pomoc její německý protějšek Peter Altmaier. Wang uvedla, že byla v kontaktu i s činiteli v USA, Evropské unii a Japonsku.
Výrobci čipů se podle ministryně spojí s klienty, aby zjistili, kteří z nich jsou ochotni akceptovat pozdější nebo nižší dodávky. Zároveň se pokusí zvýšit produkci.
Škodě docházejí čipy, přesouvá do Česka výrobu karoqů
„Pokud je například jejich kapacita nyní na 100 procentech, pokusí se ji zvednout na 102 nebo 103 procent, přičemž přidaná kapacita bude vyrábět automobilové čipy,” řekla ministryně.
Jednání s ní se podle Reuters zúčastnili zástupci firem Taiwan Semiconductor Manufacturing (TSMC), United Microelectronics (UMC), Powerchip Semiconductor Manufacturing a Vanguard International Semiconductor. Problémy s dodávkami čipů se dotkly automobilek Volkswagen, Ford, Subaru, Toyota, Nissan, Fiat Chrysler a dalších.
Tesla žaluje bývalého zaměstnance. Měl vynášet tajnosti jen pár dní po nástupu
Volkswagen v Číně nemohl už v prosinci vyrobit plánovaných 50 000 vozů právě proto, že chyběly čipy. Podle analytika společnosti Credit Suisse Randyho Abramse ale potrvá měsíce, než se výrobci čipů vyrovnají s nedostatkem dodávek pro automobilový průmysl.
Polovodičové moduly jsou srdcem elektronických systémů a mikročipů. Koronavirová pandemie nejprve poptávku po nich ze strany automobilek snížila, vedla ale k větší potřebě čipů u výrobců zábavní elektroniky a lékařských technologií.
Výroba aut se ovšem zvedla dříve, než se čekalo, a výrobci čipů nedokázali drahou produkci dostatečně rychle upravit a rozšířit.