Článek
S novým vlastníkem se značka Wiesmann nedávno dočkala znovuzrození v podobě nového elektrického dvoumístného roadsteru Project Thunderball. Berry však míří i do masovějších segmentů.
Elektrický roadster podle něj poslouží jako ukázka nové řady, která bude rozšířena o další modely.
Wiesmann je zpátky, představil elektrický roadster Project Thunderball

„Thunderball má světu ukázat, co umíme. Ve srovnání s jinými je to už tak docela neuvěřitelné auto za zlomek ceny,“ řekl a vysvětlil, že elektrifikace umožní Wiesmannu navýšit objem výroby. „Neřeknu, že výroba elektrických aut je snazší, ale rozhodně je to rychlejší, takže bychom měli být schopni vyrábět více aut mnohem rychleji.”
Jedním z modelů v rámci tohoto rozšíření může být luxusní elektrické SUV, soupeř nadcházejících elektromobilů od Bentley, Rolls-Royce a Aston Martinu. Je pravděpodobné, že bude přímo zaměřen na americký a čínský trh, kde nový thunderball podle Berryho získal „neuvěřitelnou“ odezvu od potenciálních kupců.
Rolls-Royce ukazuje svůj první elektromobil při testování na sněhu

Nepotvrdil, že se blíží SUV od Wiesmannu, ale naznačil, že je to reálná možnost. „Uvidíme, jak se vyvine trh SUV,” řekl Berry. „Vynaložili jsme tolik peněz na vytvoření této platformy a softwaru a tolik jsme z toho vytěžili. Nikam nespěcháme, ale pokud budeme mít dostatek zákazníků a bude poptávka, nebude to pro nás příliš obtížný přechod.”
Platforma pro elektromobily Wiesmann byla vyvinuta ve spolupráci s německou firmou Roding. Byla navržena se zaměřením na zachování typické dynamické agility a zároveň zahrnuje pokročilé funkce, jako jsou variabilní rekuperační brzdy, které napodobují konvenční převodovku, a možnost nabíjení výkonem 300 kW.