Článek
Návrat britské automobilky TVR na scénu se protahuje už několik let – nejméně od roku 2017, kdy představila model Griffith. Poslední zprávy se objevily před rokem s tím, že firma potřebovala získat přes 700 milionů korun na rozběhnutí výroby.
Podle britského webu Auto Express se k tomuto cíli nedostala, ale aspoň nějaké peníze získala – nejnověji půjčku ve výši 2 milionů liber (60 milionů korun) ze schématu určeného pro firmy, jejichž činnost přerušila pandemie.
Firma spolupracuje se společností Gordona Murraye, konstruktéra legendárního McLarenu F1 a nověji také hypersportu T.50. Přesto vůz potřebuje ještě testování a další vývoj, než bude možné ho začít vyrábět.

TVR Griffith
Zpoždění, píše web, nicméně nejde na vrub jen nedostatku financí. Kromě pandemie ho protahuje také fakt, že továrna, kde se má vůz vyrábět, potřebuje rekonstrukci. S tou se má začít ještě tento měsíc.
Pro připomenutí, griffith se představil jako konkurent Astonu Martin V8 Vantage nebo Porsche 911. Je nicméně založený na karbonovém šasi a váží necelou tunu a čtvrt. Pohání ho atmosférický pětilitrový osmiválec s manuální šestistupňovou převodovkou, a protože je uložený až za přední nápravou, podle automobilky má vůz ideální rozložení hmotnosti 50:50.
Automobilka nicméně potvrdila, že šasi je připravené na zástavbu hybridního i čistě elektrického pohonného ústrojí. Je možné, že na takový pohon bude muset brzy přejít, pokud Velká Británie zakáže prodej nehybridních nových aut v roce 2030, jak má v plánu.