Článek
"Dnes sjede z výrobní linky TPCA poslední kus starého modelu s pořadovým číslem 2 359 375," řekl ve středu Kňava. Automobilka nedávno na autosalonu v Ženevě představila nové vozy Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo, do jejichž uvedení investovala zhruba 15 miliard korun. Z toho šest miliard přímo do vybavení továrny a zbytek převážně do vývoje. Do konce léta chce firma přijmout 700 lidí na dělnické pozice.

Toyota Aygo
Nová miniauta budou k dostání ve tří- a pětidveřovém provedení a s odklápěcí střechou. Auta jsou o dva až čtyři centimetry delší než první generace, zavazadlový prostor se zvětšil zhruba o tři desítky litrů na až 196 litrů. K dispozici budou dva benzinové motory o objemu 1,0 a 1,2 litru. Počet použitých dílů vzrostl o pětinu, celkově pochází 80 procent komponent z ČR a 16 procent z Polska.

Peugeot 107 (vpravo verze po faceliftu)
Nejvíce aut TPCA míří do Francie
Cenu oznámí zastoupení značek až před zahájením prodeje, podle neoficiálních informací by se neměla příliš lišit od ceny první generace. U té se ceny pohybují kolem dvousettisícové hranice.
Cenu oznámí zastoupení značek až před zahájením prodeje, podle neoficiálních informací by se neměla příliš lišit od ceny první generace. U té se ceny pohybují kolem dvousettisícové hranice.
Automobilka TPCA vyrábí malé městské vozy od roku 2005. Od té doby do loňska dodala na trh 2,33 miliónu aut, z toho 765 862 vozů Aygo, 799 033 Peugeot 107 a 764 289 Citroën C1. Největším odbytištěm je Francie s podílem 19 procent, následuje Itálie a Británie.

Nový Citroën C1