Článek
"Dnes sjede z výrobní linky TPCA poslední kus starého modelu s pořadovým číslem 2 359 375," řekl ve středu Kňava. Automobilka nedávno na autosalonu v Ženevě představila nové vozy Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo, do jejichž uvedení investovala zhruba 15 miliard korun. Z toho šest miliard přímo do vybavení továrny a zbytek převážně do vývoje. Do konce léta chce firma přijmout 700 lidí na dělnické pozice.
Nová miniauta budou k dostání ve tří- a pětidveřovém provedení a s odklápěcí střechou. Auta jsou o dva až čtyři centimetry delší než první generace, zavazadlový prostor se zvětšil zhruba o tři desítky litrů na až 196 litrů. K dispozici budou dva benzinové motory o objemu 1,0 a 1,2 litru. Počet použitých dílů vzrostl o pětinu, celkově pochází 80 procent komponent z ČR a 16 procent z Polska.
Nejvíce aut TPCA míří do Francie
Cenu oznámí zastoupení značek až před zahájením prodeje, podle neoficiálních informací by se neměla příliš lišit od ceny první generace. U té se ceny pohybují kolem dvousettisícové hranice.
Cenu oznámí zastoupení značek až před zahájením prodeje, podle neoficiálních informací by se neměla příliš lišit od ceny první generace. U té se ceny pohybují kolem dvousettisícové hranice.
Automobilka TPCA vyrábí malé městské vozy od roku 2005. Od té doby do loňska dodala na trh 2,33 miliónu aut, z toho 765 862 vozů Aygo, 799 033 Peugeot 107 a 764 289 Citroën C1. Největším odbytištěm je Francie s podílem 19 procent, následuje Itálie a Británie.