Hlavní obsah

Automobilka Karma uvedla kupé Amaris, čtyřválcem prodlužuje elektrický dojezd

2:21
2:21

Poslechněte si tento článek

Americká společnost Karma Automotive si v minulosti prošla náročným obdobím, nyní se však zdá, že se opět snaží vrátit do centra pozornosti. Nedávno představila nový model Amaris, své první produkční dvoudveřové kupé, s jehož výrobou počítá v příštím roce. Vůz, jehož pohonný systém by měl reagovat na současné změny na trhu, spoléhá na elektrický pohon, zatímco spalovací motor plní roli prodlužovače dojezdu.

Foto: Karma Automotive

Karma Amaris

Článek

Základem modelu je hliníkové šasi, které by mělo být sdílené se sedanem Gyesera, představeným v loňském roce. Se sedanem by mělo kupé sdílet také designový styl a některé designové prvky. Ostatně oba vozy vznikají podle nového designového směru značky Comet.

Model Amaris by měl zaujmout výraznou přídí, elegantním profilem nebo originálními 22“ ráfky kovaných hliníkových kol. Automobilka také zmiňuje otvírání dveří ve stylu „swan doors“, tedy lehce šikmo vzhůru, propracovanou aerodynamiku nebo výfuky vyvedené stranou v prazích.

Foto: Karma Automotive

Karma Amaris bude prvním produkčním kupé americké značky.

Kupé Amaris, stejně jako sedan Gyesera, dostanou novou generaci pohonného systému Karma EVER (Extended Range Electric), který kombinuje elektrický pohon a čtyřválcový turbem přeplňovaný motor v roli generátoru. Amaris tak slibuje zrychlení z 0 na 96 km/h za 3,5 sekundy a maximální rychlost by měla být kolem 266 km/h.

Foto: Karma Automotive

Kupé dostane výrazná 22" kovaná hliníková kola.

Foto: Karma Automotive

Vůz zaujme i osobitým světelným podpisem.

Ačkoliv měl být sedan Gyesera původně plně elektrický, značka Karma se rozhodla uzpůsobit změnám na trhu a sází na systém EVER, který zákazníky zbavuje obav z dojezdu a dá jim svobodu volby nabíjení i rychlého natankování.

Společnost plánuje zahájení výroby sedanu Gyesera ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku, kupé Amaris by se pak mělo začít vyrábět koncem roku 2026. Na rok 2027 automobilka plánuje výrobu super-kupé Kaveya s výkonem 1000 koní a o rok později by měla nabídnout i luxusní sportovní SUV s označením Ivara GT-UV.

Karma se nevzdává, se staronovým hybridem chce dobýt Evropu

AutoMoto

Automobilka Karma vstává z mrtvých, chce být globální značkou

AutoMoto
Související témata:
Karma Automotive

Výběr článků

Načítám