Článek
Podle federální Agentury pro ochranu životního prostředí (EPA) testy odhalily, že zhruba 5,9 milionu vozů společnosti GM z let 2012 až 2018 vypouští v průměru o deset procent více emisí oxidu uhličitého, než firma tvrdila.
Společnost GM uvedla, že považuje dohodu za nejlepší cestu k vyřešení této záležitosti. Popřela nicméně, že by porušila příslušné zákony a předpisy. Podle mluvčího podniku pramení problémy ze změny v testovacích procedurách, kterou EPA zavedla v roce 2016, napsala agentura AP.
EPA nevyžaduje, aby firma automobily svolala k úpravě. Na rozdíl od emisního skandálu kolem německé automobilky Volkswagen z roku 2015 úřad rovněž neviní firmu GM z toho, že by úmyslně podváděla při testech emisí, píše agentura Reuters.
Analytik Sam Abuelsamid ze společnosti Guidehouse Insights uvedl, že kauza pravděpodobně nebude mít větší dopad na pověst automobilky GM, někteří ekologičtí aktivisté však automobilku podrobili kritice.
„Přiznání GM, že podváděli u federálních pravidel pro emise a spotřebu, ukazuje, proč nelze automobilkám věřit, že budou chránit naše ovzduší a zdraví, a proč potřebujeme přísná pravidla pro znečišťování,“ uvedl Dan Becker z neziskové organizace Centrum pro biologickou diverzitu.