Hlavní obsah

Automobilka GM zahájila návrat do Evropy

Novinky, Adam Rajmont

General Motors zahájilo svůj již dříve ohlášený návrat na evropský trh uvedením elektrického SUV Cadillac Lyriq ve Švýcarsku. I na dalších trzích starého kontinentu se vrátí pouze s elektromobily.

Foto: Cadillac

Cadillac Lyriq

Článek

Americký gigant se stáhl z Evropy, poté co v roce 2017 prodal Opel a Vauxhall skupině PSA, přičemž si ponechal pouze omezený dovoz pro Cadillac a Chevrolet Corvette.

V roce 2021 však založil novou evropskou pobočku se sídlem ve švýcarském Curychu a připravuje se na návrat s plně elektrickou řadou vozů. GM zahájilo prodej SUV Lyriq v pátek s plány na expanzi do pěti dalších zemí – počínaje Švédskem a Francií – v příštích dvou letech.

Lyriq bude nabízen jako rival Mercedesu a BMW a jeho cena ve Švýcarsku je 82 000 CHF, lehce přes dva miliony korun. To je srovnatelné s počáteční cenou 58 000 dolarů v USA. Velké SUV je vybaveno obrovskou 102kWh baterií pro dojezd až 530 km a jeho dvoumotorový pohon nabízí výkon 521 koní.

GM se zavázalo mít celosvětově plně elektrickou řadu do roku 2035 a investovalo značné prostředky do vývoje nové platformy Ultium, která je základem mimo jiné vozů Lyriq a GMC Hummer.

Předchozí evropské snahy GM představovaly odlišné evropské značky, ale tentokrát je připraveno využít své stávající portfolio amerických automobilek. Začne u Cadillacu, který byl v USA znovu oživen díky novému tlaku na prémiový trh, ale mohl by zahrnovat i mainstreamovější značku Chevrolet.

GM také zvažuje nabízet Hummer, ačkoli jeho značná hmotnost představuje výzvu, protože by byl klasifikován jako užitkové vozidlo.

GM použije omezený, pouze online maloobchodní model – podobný Tesle, Polestaru a Genesisu – který by umožnil návratnost bez podstatných investic do sítě prodejců. V Curychu otevře „zážitkové centrum“, kde budou předvádět vozy, i když bude nabízet pouze online prodej.

Související témata:

Výběr článků

Načítám