Článek
Automobilka je obviněna z prodeje zákaznických informací „několika dalším společnostem“, včetně firem zprostředkovávajících data, upozornil server Carscoops.
Podle hromadné žaloby nejméně dvě z těchto firem vygenerovaly řidičská skóre, která byla poté prodána pojišťovacím společnostem. Tato skóre by mohla pojišťovna použít k rozhodnutí, zda zvýšit sazby, nebo dokonce odmítnout krytí „špatným řidičům“.
Shromažďování dat od 2015
Kancelář generálního prokurátora uvedla, že General Motors nezákonně shromažďovala a prodávala soukromé jízdní údaje „více než 1,8 milionu Texasanů“ pomocí technologie zabudované ve většině jejích vozidel od modelového roku 2015.
Automobilka prodávala data o stylu jízdy zákazníků, pojišťovny jim pak zvedaly ceny
Zákazníci GM byli údajně uvedeni v omyl, aby věřili, že program zvaný „OnStar SmartDriver“ je nezbytný pro aktivaci bezpečnostních prvků jejich vozidla. Klienti automobilky podle žaloby nevědomky souhlasili se shromažďováním a prodejem svých dat společností GM, aniž by byli plně informováni o důsledcích takzvaných řidičského skóre.
Údaje o jízdě shromážděné z více než 14 milionů vozidel GM – včetně více než 1,8 milionu v Texasu – zahrnovaly podrobnosti jako „datum, čas zahájení jízdy, čas ukončení, rychlost vozidla, stav bezpečnostních pásů řidiče a spolujezdce a ujetá vzdálenost“. Mezi faktory přispívající ke špatnému skóre patří jízda v noci, ostré zatáčky, prudké zrychlení nebo brzdění, nepřipoutanost bezpečnostního pásu a jízda rychlostí přes 80 mph (129 km/h).
Vyšetřování v Texasu bylo zahájeno v červnu po sérii obvinění automobilek z nesprávného shromažďování a prodeje velkého množství dat o řízení. Zatímco GM je první společností, která byla žalována v Texasu, Hyundai a Kia byly rovněž předmětem podobné hromadné žaloby, která byla nedávno podána v Kalifornii.