Hlavní obsah

Automobilka DS představuje extravagantní crossover N°8

Značka DS, která se před deseti lety oddělila od Citroënu a tvoří prémiovou nabídku koncernu Stellantis, rozšiřuje své portfolio. Poprvé uvádí model, který je od začátku elektromobilem. N°8 je vlajkový crossover, který má konkurovat kupé SUV. Elektromobil s aerodynamickou karoserií představuje pro DS také novou strategii pojmenování.

Foto: DS Automobiles

DS N°8

Článek

Aby to v psaném textu nikdo neměl příliš jednoduché, modely francouzské značky DS se krom číselného značení dočkaly nového formátu, místo prostého DS 8 se tak nový crossover oficiálně jmenuje DS N°8.

Odhlédneme-li od marketingových cvičení, novinka znamená pro DS první auto na koncernové platformě STLA Medium. Jde o vcelku radikálně tvarovaný crossover, který posouvá design menší DS 4 ještě dál.

Vpředu vyniká plně zakrytá mřížka chladiče s osvětlenou kulisou a emblémem DS. Tenké světlomety DS Pixel Vision doplňují ostře tvarované denní diody, které se rozšiřují směrem k nárazníku. Jejich tvar se odráží i v zadních svítilnách a vytváří tak nový světelný podpis značky. Dalším výrazným prvkem jsou strmé C-sloupky vedoucí k integrovanému zadnímu spoileru.

DS se odvrací od SUV, chce být Vuittonem automobilového průmyslu

AutoMoto

Exteriér lakovaný ve dvou odstínech s temně černou povrchovou úpravou horní části karoserie doplňuje subtilní plastový obklad na spodní části. Mezi další zajímavé detaily patří 21palcová kola či zapuštěné kliky dveří.

DS N°8 měří 4,82 m na délku, 1,90 m na šířku a 1,58 m na výšku, rozvor náprav je 2,90 m. To znamená, že je delší než crossovery Peugeot 408 a Citroën C5 X od ostatních značek Stellantisu. Přesto zůstává o 12 cm kratší než konvenčnější sedan DS 9.

Uvnitř je 10,25palcový digitální přístrojový štít umístěn za čtyřramenným volantem, ke kterému se připojuje široká 16palcová dotyková obrazovka infotainmentu uprostřed palubní desky a head-up displej s rozšířenou realitou. Zavazadelník nabídne 620 litrů prostoru.

Nastavení odpružení specifické pro DS zahrnuje standardní systém variabilního tlumení. Kamera snímá vozovku pomocí výškových senzorů. Automobilka údajně také kladla velký důraz na zvukovou izolaci, používá ultraabsorpční materiály a dvouvrstvá vrstvená skla pro tichou jízdu.

DS N°8 sdílí platformu STLA Medium s Peugeotem 3008/5008, Opelem Grandland a nadcházejícím Citroënem C5 Aircross. Na rozdíl od výše zmíněných SUV, která jsou k dispozici také ve formě hybridů, však bude DS N°8 nabízeno výhradně s plně elektrickými pohonnými jednotkami. Totéž bude platit pro nadcházející Lanciu Gamma, která se očekává v roce 2026 jako sesterský model DS N°8.

Verze DS jsou poháněny jedním elektromotorem generujícím výkon 169 kW, 230 koní, nebo 180 kW, 245 k s dočasným dodatečným výkonem 22 kW, 30 k. Nejvýkonnější model s pohonem všech kol je vybaven dvěma elektromotory produkujícími kombinovaný výkon 257 kW, 350 k nebo až 276 kW, 375 k s aktivovanou funkcí boost. Sprint z 0 na 100 km/h umí za 5,4 sekundy. Nezávisle na pohonné jednotce je maximální rychlost omezena na 190 km/h.

Bateriové balíčky mohou mít kapacitu 74 kWh a 97,2 kWh, nabízejí dojezd až 572 km a 750 km, ačkoli maximální hodnota pro model s pohonem všech kol je 686 km. Základní verze s menší i větší baterií pohání přední kola. 400V baterie nabídne nabíjecí výkon 200 kW, přičemž 20-80% nabití je dokončeno za 27 minut.

Novinka se má na evropské trhy dostat v polovině roku 2025 za dosud neupřesněnou cenu.

Značka DS oslavuje deset let samostatnosti retrofuturistickým konceptem

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám