Článek
Bentley začalo s obnovou úplně prvního vyrobeného vozu řady T v roce 2016. Proces byl však zastaven, když se automobilka rozhodla aktualizovat svou produktovou řadu a klást nejen marketingový důraz na elektrifikaci. Dokončovací práce se nakonec zase rozběhly a limuzína z roku 1965 je nyní ve stoprocentní kondici.
Po celkově 18měsíčním procesu restaurování bude vůz zařazen do rozšiřující se kolekce vlastní sbírky automobilů, která zachycuje historii Bentley.
Proces restaurování vozu začal před šesti lety se skupinou učňů, kteří začali odstraněním obložení a opravou karoserie v bílé barvě.
Motor, 6,23litrový osmiválec o výkonu 167 kilowattů, 225 koní, byl loni nastartován poprvé po 15 letech. Podle automobilky zůstal motor i převodovka v relativně dobrém stavu, přestože strávil roky mimo provoz.
Osmiválec poprvé představený v roce 1959 pro Bentley S2 se stal základním kamenem značky až do moderní éry. Tento první vůz T-Series, příbuzný vozu Rolls-Royce Silver Shadow, sjel z montážní linky Bentley 28. září 1965. O několik dní později, 5. října, se dostal na autosalon v Paříži a poté sloužil jako tiskový vůz, než byl uložen v zázemí automobilky a zapomnělo se na něj.
Když bylo auto nalezeno pod plachtou ve skladu, nejezdilo desítky let a chybělo mu několik klíčových prvků včetně celého interiéru.
„Tento vůz je jedním z posledních dvou dílů skládačky, které doplňují naši omlazenou sbírku Heritage. Našli jsme ho pod plachtou v zadní části skladu, a protože to byl první vůz, věděli jsme, že ho musíme zachránit. Společně s naším kupé Mulliner řady T tento revitalizovaný sedan završuje historii dědictví Bentley v 60. a 70. letech a nyní je vynikajícím příkladem modelu, který jako první bentley použil samonosnou karoserii,“ říká šéf oddělení Heritage Mike Sayer.