Článek
Vzhledem k tomu, že se jedná o koncept, měli v Alpine naprostou svobodu jít s A290 Beta i za hranu sériově možného. Vůz je založen na konceptu Renault 5 představeném na začátku roku 2021, ale doveden do extrému, aby zdůraznil jeho sportovní stránku.
Má čtyři světla spolu s vertikálními zadními světly odvozenými z vytrvalostního závodního vozu A470. Je vyveden v práškové bílé s kontrastní částečně černou kapotou a střechou, zatímco spodní část karoserie má kované karbonové povrchy s modrými akcenty.
Přestože je koncept dlouhý pouze 4,05 metru, jezdí na velkých 20palcových kolech s neobvyklým designem, který má uprostřed čtvercový řez. Kola s centrální maticí hrdě nesoucí francouzskou vlajku jsou obuty do pneumatik vyvinutých společností Michelin, která pryž dodá i pro sériový model.
Koncept je široký 1,85 metru a vysoký 1,48 metru. Má třímístný interiér ve stylu McLarenu F1 s řidičem sedícím uprostřed, mírně před dvěma pasažéry. Design palubní desky ve tvaru šípu je odvozen od přídě vozu formule 1. Nechybí hranatý volant inspirovaný letošními závodními vozy kategorie LMP2 A470 a formulí 1 s kódovým označením A523.
Alpine nezachází do podrobností o výkonu, ale zmiňuje výhody plynoucí z vektorování točivého momentu a zadní víceprvkové zavěšení. Poslední jmenovaný byl již potvrzen pro běžný Renault 5, takže bude standardem i u sportovní varianty. Koncept má také tužší odpružení, tři jízdní režimy a čtyřpístkové brzdy Brembo převzaté z kupé A110.
Po sériovém hatchbacku bude brzy následovat crossover a elektrická náhrada kupé A110 vyvinutá ve spolupráci s Lotusem.
Alpine A110 dostalo obří zadní křídlo a míří na závod do vrchu Pikes Peak

Renault odhalil první detaily nové R5, dorazí v příštím roce
