Článek
Koncept elektrického crossoveru A390 Beta, který je navržený jako „větší A110 pro pět“, kombinuje futuristický design s nejlepšími jízdními vlastnostmi ve své třídě. Tento koncept, založený na platformě Renault Ampr Medium, vstoupí do výroby coby sériový vůz v roce 2025 a bude konkurovat modelům jako BMW iX2 a Tesla Model Y.
Crossover o velikosti Porsche Macan bude mít tři elektromotory a aktivní rozdělování točivého momentu, což má podle automobilky zajistit jízdní dynamiku srovnatelnou s lehkými vozy. Stejnou technologii plánuje Alpine použít i v připravovaném elektrickém A110.
„Většina elektromobilů je jen o tom jezdit rovně. Tady je dojem z řízení podobný tomu v A110. A to zejména díky vektorování točivého momentu,“ řekl Antony Villain, šéfdesignér Alpine.
Design, inspirovaný konceptem Alpenglow z roku 2022, je z 80 % připraven pro sériovou výrobu. Interiér nabídne sedadla, která napodobují styl formule 1 - řidičovo je hydraulicky ovládané a může se změnit ze standardního na „skořepinu“ pozicí připomínající tu v monopostu F1.
Také tu najdeme interaktivní prvky, které umožňují spolujezdci zapojit se do jízdy tak, že „už není pasažérem, nýbrž kopilotem“, uvedl Villain. Vzhled interiéru odráží alpské motivy, jako jsou sněhově bílé sedačky a podlaha imitující kameny, která se při jízdě rozsvítí.
Automobilka zatím neprozradila přesné technické specifikace, ale klade důraz na vyváženost výkonu a efektivity, aniž by se honila za maximální rychlostí nebo dojezdem. Cenovka bude prémiová; pod třemi miliony korun, ale s omezeným objemem výroby.