Článek
Výroba sportovního kupé 4C je velmi náročná zejména pro použití drahých a moderních materiálů. Suchá hmotnost (tj. bez provozních náplní) je fantastických 895 kg. Základem je monokok (základní struktura karoserie) z uhlíkových vláken vážící pouhých 65 kg.
Alfa uvádí, že čtvrtina hmotnosti celého auta se skládá z uhlíkových vláken; jejich výroba probíhá stejně jako u monopostů Formule 1.
Dále se k výrobě používá hliník, ze kterého jsou například výztuhy střechy nebo brzdy. K modelaci karoserie Alfy 4C se používá i speciální kompozit SMC (Sheet Moulding Compound). Ten je údajně o 20 procent lehčí než ocel a zároveň je poddajnější, což neomezovalo designéry. Nárazníky a blatníky jsou vyrobeny z polyuretanu.
Skla jsou tenčí, než je obvyklé
Také na sklech se šetřila hmotnost, podle Alfy jsou o 10 procent tenčí než je u současných aut obvyklé, čímž se průměrně snížila váha o 15 procent. Například čelní sklo je silné pouhé 4 milimetry.
Během výroby čeká na Alfu 4C na 400 kontrol kvality. Jediným procesem mimo továrnu Maserati je lakování karoserie. Zajímavostí přitom je, že světlomety nebo přístrojové desky se montují přímo v továrně, nikoliv u externího dodavatele, jak je u sériové výroby automobilů běžné.
Každý v Modeně vyrobený model čeká testovací trať dlouhá 40 kilometrů. Po ověření kompletní funkčnosti je automobil umyt a připraven k expedici zákazníkovi. První kusy do prodeje zamíří v září, cena bude oscilovat kolem 1,5 miliónu korun.
Poháněná zadní kola
O pohon zadních kol dvoumístného kupé se stará celohliníkový zážehový přeplňovaný čtyřválec 1750 Turbo s přímým vstřikem paliva a výkonem 240 koní a 350 Nm. Díky hmotnosti pouhých 960 kilogramů je malá Alfa Romeo 4C dost mrštná – „stovku“ zvládne za 4,5 s a jede 250 km/h.
V nabídce bude chybět manuální převodovka, motor je vždy spojen výhradně se dvouspojkovou automatickou převodovkou TCT. Základem jsou osmnáctipalcová kola, v nabídce příplatkové výbavy budou i „devatenáctky“.