Hlavní obsah

Automatické nouzové brzdění ve tmě funguje hůř, říká výzkum

Mnoho vozidel se podle testování americké organizace IIHS potýká s problémy při funkci automatického rozeznání chodců a automatického nouzového brzdění. Velká část vozů totiž vykazuje horší reakce po setmění.

Článek

Systém automatického brzdění a zastavení vozidla v momentě, kdy zaznamená před přídí chodce či podobnou překážku, je rozhodně velice zajímavým pomocníkem pro řidiče, který dnes využívá už celá řada moderních aut. Jeho fungování je ale v mnoha případech podmíněno okolními podmínkami.

To je závěr, ke kterému při svém výzkumu došla americká společnost IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), která se v USA zabývá nezávislými bezpečnostními testy pro pojistitele i pojištěné. Její odborníci zjistili, že celých 75 % všech střetů s chodci se stává po setmění. Právě v tento moment ale asistent, který by měl takovým situacím předcházet, často selhává.

Podle výzkumu, kterým prošly různé modely vozidel, jich jen čtyři z celkových 23 získaly plný počet bodů ve tmě. Pro srovnání, ve dne plného počtu bodů dosáhlo devatenáct aut. Nejvyšším hodnocením se mohl pochlubit Nissan Pathfinder, Toyota Camry, Toyota Highlander a Ford Mustang Mach-E. Na druhém konci spektra skončila třeba Toyota Tacoma, Honda Pilot nebo Chevrolet Malibu.

„Osm z dvanácti vozidel, která získala v noci jen základní počet bodů, si v denním testu vedla lépe,“ uvedl viceprezident pro aktivní bezpečnost v IIHS David Ayor, aby demonstroval zjištění jeho týmu. „Jak jsme očekávali, většina systémů pro zastavení před chodcem ve tmě nefunguje příliš dobře. Je ale jasné, že se výrobci mohou k této výzvě postavit čelem, protože Ford, Toyota nebo Nissan ukazují, že to jde,“ doplnil prezident IIHS David Harkey.

Související články

Výběr článků

Načítám