Článek
Systém automatického brzdění a zastavení vozidla v momentě, kdy zaznamená před přídí chodce či podobnou překážku, je rozhodně velice zajímavým pomocníkem pro řidiče, který dnes využívá už celá řada moderních aut. Jeho fungování je ale v mnoha případech podmíněno okolními podmínkami.
Fyzická tlačítka jsou lepší než dotykové obrazovky, ukázal test

To je závěr, ke kterému při svém výzkumu došla americká společnost IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), která se v USA zabývá nezávislými bezpečnostními testy pro pojistitele i pojištěné. Její odborníci zjistili, že celých 75 % všech střetů s chodci se stává po setmění. Právě v tento moment ale asistent, který by měl takovým situacím předcházet, často selhává.
Podle výzkumu, kterým prošly různé modely vozidel, jich jen čtyři z celkových 23 získaly plný počet bodů ve tmě. Pro srovnání, ve dne plného počtu bodů dosáhlo devatenáct aut. Nejvyšším hodnocením se mohl pochlubit Nissan Pathfinder, Toyota Camry, Toyota Highlander a Ford Mustang Mach-E. Na druhém konci spektra skončila třeba Toyota Tacoma, Honda Pilot nebo Chevrolet Malibu.
Ford testuje světlomety, které promítnou symboly a důležité informace na silnici

„Osm z dvanácti vozidel, která získala v noci jen základní počet bodů, si v denním testu vedla lépe,“ uvedl viceprezident pro aktivní bezpečnost v IIHS David Ayor, aby demonstroval zjištění jeho týmu. „Jak jsme očekávali, většina systémů pro zastavení před chodcem ve tmě nefunguje příliš dobře. Je ale jasné, že se výrobci mohou k této výzvě postavit čelem, protože Ford, Toyota nebo Nissan ukazují, že to jde,“ doplnil prezident IIHS David Harkey.