Článek
Debata o zobrazování reklamy na displeji auta není nová, technologie pro to existují a např. Škoda už něco takového svým zákazníkům nabízí. S podobným patentem nyní podle amerického patentového úřadu přichází Ford, ale jde na to trochu jinak – nebere v potaz lokaci auta, nýbrž ono auto má umět číst reklamní billboardy, rozumět jim a informace zobrazovat.
Je to zatím patent, což neznamená, že se ve fordech taková technologie jistě objeví. Už nápad nicméně zní poněkud orwellovsky a jeho interpretace může být pro řidiče dost rušivá, zejména pokud jste zvyklí reklamu kolem silnic ignorovat. To vše v době, kdy ze všech stran zní, jak je rozptylování za volantem nebezpečné.
Ford F-150 sám zváží náklad. Pomůže i s rozložením nákladu na přívěsu
Budeme-li trochu spekulovat, reklama může být svým způsobem užitečná – pokud auto zná oblíbená místa, na kterých se zastavujete, nebude z mapových dat příliš složité určit, že většinou nakupujete v tom či onom řetězci. Systém by se tedy mohl třeba zaměřit na billboardy týkající se zrovna tohoto řetězce.
Na druhou stranu, otvírá to možnosti pro firmy si reklamu v autech některé značky zaplatit, a ta by se mohla zobrazovat bez ohledu na preference řidiče. Takový systém tedy může být pro některé zákazníky výhodou, ale pro jiné naopak důvodem, proč si koupit auto konkurenční značky.