Hlavní obsah

Auto pro spořílky: Dacia Duster na LPG se vrací

Chcete-li ve svém autě mít pohon na LPG přímo od výrobce, novou nabídkou na trhu je Dacia Duster. Ušetříte svou peněženku i planetu, ale musíte se spokojit se 100 koňmi, manuálním pětikvaltem a pohonem přední nápravy.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Dacia Duster 1,3 TCe Techroad

Článek

Dacii Duster můžete nově objednat i s pohonem na LPG, zkapalněný ropný plyn. Tedy, „nově” – v minulosti takový pohon v nabídce byl, a to u atmosférického čtyřválce 1,6 SCe, ovšem ten se kvůli emisním normám z nabídky poroučel. A jedinou možností byla dodatečná přestavba třetí stranou.

Revoluce v pohonu elektromobilů? Ujedu s ním 2400 kilometrů, tvrdí Brit

AutoMoto

Co tam ale vidíme, je, že převodovka je u této verze vždy pětistupňová manuální a že oproti benzínové variantě stejného motoru má o 10 N.m více, celkem 170. Stojí také o 10 tisíc korun více. Je možné ho pořídit ve třech vyšších stupních výbavy, tj. Essential, Comfort a Prestige, a to od 322, 344 a 374 tisíc korun. Základní Access má smůlu.

Nyní Dacia začala znovu nabízet „plynový” Duster, a to verzi 1,0 TCe 100 S 4x2. To znamená litrový tříválec s turbodmychadlem o výkonu 100 koní, se start-stopem a pohonem předních kol.

Test Dacie Duster 1,3 TCe: Hrdina českého venkova

AutoMoto

Pohon na LPG má výhodu v nižších emisích CO2 i oxidů dusíku oproti benzínu či naftě, a to je v dnešní době, kdy se počítá každý gram kvůli pokutám za překročení limitu ze strany EU, velmi důležité. Zákazníkovi je samozřejmě bližší výrazně levnější tankování, a to díky výrazně nižší spotřební dani na LPG – v současnosti 2,15 Kč/l. Pro srovnání, u benzínu to je 12,84 Kč/l, u nafty 10,95 Kč/l. Z této daně se také platí DPH.

Anketa

Máte zkušenosti s pohonem na LPG?
Ano, mám auto na LPG
44,9 %
Ano, měl/a jsem auto na LPG
23,9 %
Ne, radši benzín
16,3 %
Ne, radši naftu
14,9 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1329 čtenářů.

Související články

Výběr článků

Načítám