Článek
Volkswagen při uvedení konceptu, který se naživo ukázal poprvé 24. září nedaleko Paříže, řekl, že stírá hranici mezi sedanem a víceúčelovým vozidlem (MPV) alias minivanem.
Má prezentovat, jak se změní mobilita na dlouhé vzdálenosti v příštím desetiletí. Má jít o alternativu ke krátkým letům, což nám říká, že má dostatečně velkou baterii pro delší cesty, ačkoli konkrétní dojezd nebo kapacitu baterie Volkswagen neprezentuje.
Gen.Travel podle Volkswagenu nebyl koncipován jako auto, které si lidé mohou koupit, ale spíše jako služba mobility, kterou si můžete pronajmout.
Rozhodnutí o české továrně na baterie do elektroaut by mohlo padnout do konce roku
S pomocí umělé inteligence vidí značka budoucnost, ve které bude možné používat plně autonomní skupinu vozidel řízených společně, která navíc maximalizuje dojezd co nejefektivnějším řízením.
Maximální pohodlí má být zaručeno aktivním odpružením, které s předstihem vypočítává pohyby při zatáčení, zrychlování a brzdění, aby automaticky optimalizovalo styl jízdy a trajektorii.
Pokud jde o samotný koncept, designová studie se vyznačuje masivními křídlovými dveřmi, které umožňují přístup do útulné kabiny bez B-sloupků. Sedadla se sklopí, takže si bude posádka moci odpočinout během autonomní jízdy.
Volkswagen vybavil elektrické ID.4 do terénu, koncept má i vyšší výkon
Alternativní specifikace kabiny ukazuje prostor pro čtyři osoby se sezením tváří v tvář a pracovním stolem.
Zajímavé je, že uvnitř ani vně nemá žádná loga značky Volkswagen, Gen.Travel totiž zastupuje celý koncern Volkswagen, nikoli pouze hlavní značku.
Zatímco produkční verze se v dohledné době nechystá, německá značka říká, že některé funkce by se mohly nakonec dostat i do sériového vozidla.