Článek
K rekordnímu pokusu spojili síly organizátoři závodní série pro autonomní vozy Indy Autonomous Challenge s Milánskou polytechnikou. V Kennedyho vesmírném centru na Floridě našli dostatek místa pro supersport uhánějící plnou rychlostí bez řidiče.
Ranvej měří 4,5 kilometru a je historickým místem pro přistání raketoplánů NASA. Dnes slouží jako centrum pro letecké inovace, výzkum a testování.
Vývoj softwaru ovladače AI dokončil tým PoliMOVE-MSU - součást výkonové divize Polytechniky v Miláně. Vůz dosáhl rychlosti 318 km/h autonomně a bez člověka na palubě. To překonává dříve držený absolutní rekord pro autonomní vůz o rychlosti 310 km/h, stanovený na stejném místě v dubnu 2022 se závodním vozem IAC AV-21, autonomní formulí.
„Tyto světové rychlostní rekordy jsou mnohem víc než jen ukázkou budoucích technologií; posouváme software pro ovladače AI a robotický hardware na absolutní hranici. Pokud tak učiníte s civilním vozem, pomáhá to převést poznatky z autonomního závodění k umožnění bezpečné, zabezpečené, udržitelné, vysokorychlostní autonomní mobility na dálnicích,“ řekl Paul Mitchell, generální ředitel Indy Autonomous Challenge.
Maserati MC 20 má uprostřed uložený šestiválcový motor s objemem 3,0 litru a dvěma turbodmychadly s výkonem 630 koní a točivým momentem 730 Nm. Maximální rychlost činí 325 km/h, které však zřejmě kvůli dodatečné hmotnosti autonomního řízení nebo z důvodu hranic softwaru nedokázal pokořit.
Pět stupňů k puštění volantu. Autonomní řízení má svá pravidla

Maserati zastavilo vývoj elektrického supersportu MC20, zákazníci chtějí spalovací motory
