Článek
Oba vozy budou mít právě v Detroitu premiéru, aby pak 18. ledna v Arizoně jejich první kousky byly vydraženy pro dobročinné účely.
A nejde o žádná ořezávátka. Obě auta jsou opravdu famózní a fanoušky netrpělivě očekávaná. Tak například Ford by měl dostat pod kapotou vidlicový osmiválec 5,2 litru s přeplňováním. Výkon by se měl přehoupnout přes 700 koní a v nabídce bude jak s manuální šestistupňovou, tak i dvouspojkovou sedmistupňovou automatickou převodovkou.
Kdo si tohle nové auto koupí, může si přát jeho jakoukoli tovární úpravu. Takže i když vůz bude na pódiu třeba v modré barvě a zákazník si řekne, že chce žlutou, bude mu přání splněno. Auto na aukci totiž bude předsériová verze a to první auto si nový majitel vyloženě naspecifikuje podle svého.
Stejně tak se zde představí i Toyota Supra, která má ale k sériové výrobě přece jen trochu dál. Čeká se na ni hodně dlouho, a ještě asi chvilku se čekat bude. Tenhle sportovní vůz má sice výkon jen někde kolem 250 kW, jenže lehká konstrukce z ocelovo-hliníkového kompozitu, sportovní podvozek a naladění od Gazoo Racing znamenají, že i s tak výrazně nižším výkonem, než má Ford, dokáže vystřelit na stovku za 4,5 sekundy a v zatáčkách by japonský vůz měl Američanovi ukázat záda.
A kam půjdou peníze z aukce? Ford je pošle na nadaci pro výzkum diabetu mladistvých. S ní už dlouhodobě spolupracuje a za ty roky jim daroval už 35 miliónů dolarů! Toyota peníze rozdělí a část poputuje do americké kardiologické asociace na výzkum srdečních onemocnění a nadaci Boba Woodruffa, která pomáhá zraněným válečným veteránům.