Článek
Testování bude vypadat tak, že výrobci aut budou muset prokázat možnost otevření dveří zevnitř i zvenčí bez nutnosti elektřiny. Zároveň musí být možnost stahovat okna až 10 minut po potopení vozu. Pokud to nepůjde, výrobce bude muset zajistit způsob, jak může posádka otevřít či rozbít boční okno v případě nouze. Uživatelský manuál k tomu bude muset obsahovat návod.
Hluboký brod ukazuje, že elektromobily při průjezdu vodou nemají problém
„Reakce po nehodě je kriticky důležitým prvkem v zajišťování toho, aby posádka nehodu přežila. (...) Je důležité nikdy nejezdit do záplav, ale nedávné povodně připomněly, že voda může smést vozidlo i s posádkou nečekaně,“ cituje australský web Wheels, který zprávu přináší, Carlu Hoorwegovou, šéfku ANCAP.
Dítě na zadní sedačce
Další novinkou v testech bude posuzování funkčnosti systémů, které řidiče upozorňují na dítě na zadní sedačce. Tyto systémy monitorují zadní sedačky a otvírání zadních dveří a při vystupování upozorní řidiče, že někdo nebo něco je vzadu, aby na to nezapomněl.
V Polsku zemřel 18měsíční chlapec kvůli tomu, že byl celý den zavřený v autě
Dle webu mohou být i spojeny se systémem eCall, který v případě dítěte na zadních sedačkách zamčeného auta zavolá policii. Některé také umí v takovém případě např. otevřít okna. Zejména v parných dnech mohou takové systémy dítěti či zvířeti zachránit život.