Článek
Od ukončení výroby sportovního kupé TT a supersportu R8 již uplynulo 18 měsíců, kdy je automobilka po dlouhé době poprvé bez samostatně postaveného dvoudveřového sportovního vozu v nabídce. Její generální ředitel však naznačil, že návrat sportovního vozu může být součástí nového portfolia.
Na otázku britského webu Autocar, zda zvažuje opětovné přidání sportovního vozu do nabídky, totiž Gernot Döllner odpověděl: „Jistě. Je to součást DNA značky a my musíme najít správný způsob, jak ho načasovat a začlenit do našeho portfolia.“
Döllner naznačil, že by nebylo vhodné naznačovat rozšiřování portfolia v době, kdy se společnost pouští do restrukturalizačního programu, jehož součástí bude i odchod 7500 zaměstnanců. Uvedl však, že má široký pohled na to, kde by značka měla být a kam směřuje. A sportovní vozy mají být podle něj nedílnou součástí tohoto uspořádání.
Audi R8 se může vrátit s technikou hybridního lamborghini

V rozhovoru přitom kromě jiného zaznělo i jméno modelu Audi TT, který byl důležitý nejen pro značku. Kupé představené koncem devadesátých let si totiž velmi oblíbil i současný designový šéf značky Massimo Frascella, který vloni nastoupil do Audi po předchozím působení ve společnosti Jaguar Land Rover.
„O tom autě jsem s Massimem hodně mluvil. Bylo to inspirativní auto pro celou jeho kariéru. Když byl mladým designérem u (designového studia) Giugiaro, vzal si při uvedení TT na italský trh volno, jel k prodejci Audi v Miláně a celý den seděl v showroomu a jen se na auto díval,“ uvedl Döllner.

Konec výroby modelu Audi TT, na fotce vidíme první generaci i otevřenou verzi modelu.
Na příchod vozu si počkáme
Nový sportovní model by tak mohl být inspirovaný jednoduchostí a funkčností originálního modelu TT, na jeho příchod si však zřejmě budeme muset ještě počkat. Po turbulentním roce 2024 potřebuje automobilka rozjet výrobu nových zásadních modelů (jako A5, A6, Q3 a Q5) a přinést na trh novou softwarovou platformu. Teprve poté bude prý čas na debaty o nových specifických modelech, jako jsou ryze sportovní vozy.
Zajímavá pak bude i volba pohonného ústrojí. Zatímco spekulace o návratu modelu R8 hovoří o plug-in hybridu, u menšího sportovního vozu by se šéf značky nebránil ani elektrickému pohonu. Ten sice nedává smysl při jízdách na okruhu, mohl by však splnit očekávání při každodenním použití s občasnými výlety na okreskách. Ty si stejně řidiči často zpříjemňují zastávkami, během nichž by se mohl vůz dobíjet, jak dodal Döllner.
Nové Audi A6 je tu i s dieselem a šestiválcem

Továrna Audi v Bruselu končí, výroba elektromobilů se stěhuje do Mexika
