Článek
V porovnání s předchůdcem je nové Audi A3 až o 80 kilogramů lehčí. Na délku je nový model stejný jako jeho předchůdce (4,24 metru), mírně vzrostl rozvor náprav na nynějších 2,6 metru.
Audi A3 stojí na nové modulární platformě koncernu VW - MQB - kterou bude využívat i třetí generace octavie, jež se ukáže na prvních fotografiích ještě letos.
Třídveřové Audi A3 se v Česku bude nabízet ve dvou výbavových liniích - Attraction a Ambition. Zpočátku budou v nabídce čtyři motory, přičemž dva jsou zážehové. Jde o známé koncernové agregáty, které mají v případě Audi navíc písmenko „F“, jinak jde o rodinu motorů TSI, známou z ostatních koncernových automobilů. Konkrétně 1.4 TFSI s výkonem 122 k (90 k) a 1.8 TFSI s výkonem 132 kW, respektive 180 koní.
Vznětové motory zastupuje 1.6 TDI (77 kW/105 k) a 2.0 TDI (110 kW/150 k). V lednu 2013 bude k dispozici 1.2 TFSI (77 kW/105 k) a 1.4 TFSI CoD (103 kW/140 k) s vypínáním válců.
Kromě jedné mají všechny verze pohon předních kol
Všechny motory se dodávají buď s manuální převodovkou, nebo s dvouspojkovou převodovkou S tronic. V nabídce je i pohon všech kol, ten je k dostání pouze pro provedení 1.8 TFSI S tronic.
Nejlevnější á-trojka stojí s motorem 1.2 TFSI (bude k dispozici až od ledna 2013) 525 300 korun. Zatím je tedy základním modelem A3 1.4 TFSI za 555 300 korun. Vrcholná benzínová verze s osmnáctistovkou stojí 635 300 korun. Milovníci černých pistolí dají za A3 s motorem 1.6 TDI 582 300 Kč, silnější dvoulitrové TDI je o 73 tisíc korun dražší.
V nabídce příplatkové výbavy figurují adaptivní světlomety či panoramatické skleněné střešní okno. Nechybí ani adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravního značení, parkovací asistent nebo zvuková aparatura Bang & Olufsen.